Livet

Nu förstår ni har jag haft fullt upp med det där som kallas Livet. Därav dålig uppdatering på bloggen.

Jag har haft några ytterst trevliga och roliga och energigivande dagar!

Det började i torsdags då jag satt min lilla (hm…) rumpa på pendeltåget som tog mig till vår vackra huvudstad. Där mötte jag upp två underbart snygga och härliga tjejer, Sahra och Veronica, för en liten middagsdejt på Gute Grill. Det är en del i restaurang Gotland och vilket fantastiskt ställe! Kan varmt rekommenderas! Hur vi hade det?? Vad tror ni själva?! Alldeles underbart såklart! Tyvärr går tiden för fort och för en lantlolla som mig är det bara att passa tåget om jag skulle hem och det skulle jag ju. Hade nämligen inte någon lust att ta bilen denna kväll. Då hade jag ju missat min Bellini och det goda röda vinet! Full av lyckobubbel och glädjespratt åkte jag så hem.
Lite matbilder från Gute Grill:

 

I fredags var jag ledig från jobbet och dessutom var det min födelsedag! Fick i present av svärföräldrarna att åka till Gimo Herrgård. Vi åkte tillsammans med min svåger och svägerska. På plats på Gimo startade vi med tebuffé. Tycker den var ok men inte super.

 

 

Kan säga att det ser godare ut än det var. Det var lite smaklöst tyvärr. Nåja, mätta blev vi ändå.

Efter vi smockat i oss en massa så tog vi en promenad i omgivningarna. Det är väldigt vackert där. Gimo är en gammal bruksort. Nu till kvällens höjdpunkt. Vinprovningen! Det har jag aldrig varit på förut så det var en upplevelse. Mycket bra, gott, lärorikt, roligt och spännande var det. Temat på vinprovningen den här gången var viner från Valpolicella i Italien (där Amaronevinerna görs). Det är absolut nåt jag vill göra igen!

Så till middagen. Som tyvärr var lite av en besvikelse. Jag har varit i Gimo en gång tidigare och jag kan ärligt säga att den middagen vi fick då är den godaste maten jag någonsin ätit. Förväntningarna var kanske därför ganska stora och levdes inte upp till alls. Förrätten var en laxtartar av något slag med löjrom. Jag har jättesvårt för helt rå fisk så den fick mannen ta över (efter att jag smakat såklart). Varmrätten var oxfilé med potatiskaka. Visst det var gott men potatiskakan var lite torr och det var liksom lite basic. Det fattades det där lilla extra. Så till desserten som var så tråkig så jag vet inte vad. Vi fick äppelgranité. Granité är en smaksatt fryst is. Hallå!!!! Vad faan är det för en efterrätt?!?! Jag är en kakaoböna och jag kräver choklad till dessert! Hade varit mycket bättre med en liten pralin bara. Den här var inte ens god och det tyckte inte mitt sällskap heller. Desserten ska ju vara pricken över i:et efter en god middag. Nu låter jag som värsta neggot och det är jag ju inte egentligen men med tanke på vad det kostar att göra en sån här typ av resa så hade jag väntat mig lite mer.

Sängarna var sköna. Rummen fina och utrustade med bubbelbadkar vilket är lyxigt. Jag ger 3 poäng av 5 för den totala upplevelsen.

 

Sen har helgen bestått av mer kalasande och firande men jag tror jag stoppar här för annars kommer ni somna om jag skriver mer nu.

Tänkte ha en liten överraskning i nästa inlägg. Vad sägs om det?

Var rädda om er!  //  Puss!

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Livet

  1. Channal skriver:

    Oj så mycket gott, roligt och vackert! Livet är bra Härligt!
    GRATTIS till finaste Pia!
    Älskar överraskningar!! Spännande fortsättning följer…
    Du ska ha en skön onsdagskväll! KRAM Anna

  2. sahrabunner skriver:

    Nej vad tråkigt. Men skönt att åka bort och bli lite ompysslad och få umgås. Va? Ingen choklad till desserten. Det går ju bara inte. Snudd på skandal

  3. Tur att Gute Grill och vinprovningen va toppen då i alla fall. Håller med Anna så spännande med överraskningar

  4. wwildrose skriver:

    Vilka underbara bilder!
    Och ja efterrätten är ju viktig! Själv är jag också en livsnjutare som älskar god mat och god dryck.

    Ser fram emot överraskningen. Vad kan det vara? Mer bilder! 🙂

  5. Therese skriver:

    Vinprovning är superkul, gott och lärorikt. Jag har varit på champagneprovning en gång också. Det var också en höjdare. Jättefina bilder, kram

  6. Ja det syns nog att vi r systrar på långa listan… Ska jag vara ärlig är jag nog 167,5cm så jag avrundade lite uppåt 😉

  7. ergo sum skriver:

    *ler* Härligt inlägg! Vackra bilder. Synd bara att du blev besviken – man blir liksom så snopen när sådant händer.. Man vet ju att det var så gott förra gången..

    Ser fram emot ditt nästa inlägg – sådana överraskningar är alltid trevligt!

    Kram

  8. Freja skriver:

    Överraskning, jipeee! Grattis i efterskott! Och jag håller med, ingen måltid är komplett utan åtminstone en liten bit choklad…

  9. dianasdrommar skriver:

    Grattis 🙂 gute är lovely så god mat och Bellini vill man ju inte vara utan kram Diana

Kommentera

