Svarta Pia

Tar man en titt in i min garderob så är det svart, svart och svart. Skulle tro att en tredjedel av alla hängande plagg (blusar, koftor, tunikor mm) är svart. Har även en hel del blått, lite rosa, lila, vitt och beige. Grönt och rött däremot lyser med sin frånvaro. Har kanske ett par plagg i grönt och några få i rött. Linnen och tröjor har jag lite mer i blandade färger men svart är helt klart basen i min garderob!

Hur är det hos er? Favoritfärg i garderoben?

Idag har jag matchat min svarta outfit med lila. Lila naglar (OPI), lila linne och en lilamönstrad sjal.

Jag har ett jobb som inte kräver någon speciell klädkod. Sitter ensam på kontor och har mest byggjobbare runt mig. Skulle i princip kunna sitta här i träningsoverall eller mjukisbrallor. Nu är jag inte en person som gör det för det byter jag om till när jag kommer hem men jag behöver inte vara så himla uppklädd. Jeans och tröja eller skjorta eller dyl räcker. När jag jobbade som konferensvärdinna hade vi arbetsdräkt som vi var tvungna att ha. Med knytblus! Jag hatar knytblusar än idag…

Har ni klädkod på ditt jobb?

Här bara regnar det och är mörkt idag så jag kände att lite lila var uppiggande!

Ikväll ska jag och dottern på modevisning. Det ser jag fram emot!

Kram

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Svarta Pia

  1. Jag som visste attd u skulle på JKS i helgen, tänkte VA?! Sett Jesus… Ja tills jag gick in och läste och kom på. Bra överskrift!
    Ja mamma gillar att ha folk hemma, eller familjen.
    Så kommer de ju till oss på söndag och stannar till tisdag, innan dess skall Inger firas då hon fyller 60 i nästa vecka.
    Kram

  2. Therese skriver:

    Jag tror nog jag har de flesta färger utom svart. Känner mig blek i svart och tycker kläderna blir ”dammiga” eller håriga, allt syns! Köper svart ibland, men det blir mest hängande oanvänt. Jag gillar mönster, så det finns mycket mönstrat. Marinblått är annars favoritfärgen och just nu även Vinrött. På jobbet är det Bussarong och jeans som gäller. Jobbar ju på BVC, så vi behöver arbetskläder. Kram

  3. Paula´z Diarie skriver:

    Jag har nog mest svart….borde skaffa ngt annat 🙂 Ingen klädkod här hemma 😉 Men då jag jobbade hos Lindex, så skulle man ju använda deras kläder…så jag har en massa såna kläder som jag hade då..
    Nu har jag svarta jeans, svart kortärmad tröja o en grå kofta på mej…

    Kram

  4. Sahra skriver:

    Du vet ju min stil och smak. Sober. Inget som sticker ut. Gärna något lite gulligt men absolut inte puttinuttigt. Dova färger. Date den 11:e! Lovely. Ser verkligen fram mot det. Kram

  5. Channal skriver:

    Kul med Modevisning!!

    Jag gillar färg, rött, cerise, orange och grönt!
    Jag älskar pasteller!!!
    Jag är svag för det marina, rött vitt o blått!
    Jag tycker om kakifärget!
    Svart är alltid rätt precis som vitt!

    Ja, jag har nog alla färger utom senapsgult! Det gillar jag inte! Blir liksom ingenting i det!

    En klädkod på jobbet är att se prydlig ut tror jag! Vara ett gott föredöme för eleverna! Vara glad och positiv, se alla! Hej hej :-))
    KRAM Anna

  6. mon104 skriver:

    *ler* Nope – ingen klädkod för gymnasielärare, mer än att vi naturligtvis måste se ok respektabla ut..

    Jag har lite allt möjligt i garderoben. Men jag har bara en smal vanlig garderob, dvs, ytterst lite kläder. Som förtroendevald politiker måste jag ju klä mig relativt sobert, så två svart kavajer finns. Smala pennkjolar och svarta slacks. Men också ett par äpplegröna byxor. En knallröd kjol. Lila och beigea linnen..

    Hoppas ni hade en trevlig kväll!

    Kram

  7. dianasdrommar skriver:

    Älskar svart på höst och vinter med lite inslag av ljusrosa 🙂 kramDiana

  8. Veronica skriver:

    Mycket svart men även mycket färg. Har blivit lite ”modigare” med åren. Gör försök då och då att bli lite kvinnligare men kommer tillbaka till mina boots och converse även om jag älskar klänningar och Odd Molly som det var för några år sen. Har inte hittat mycket fint därifrån på länge.
    Kram V

  9. Anncathrine / Blommiga Rutan skriver:

    Mycket, väldigt mycket svart i min garderob också! Bortsett från alla Odd Molly plagg då förstås…

    Skulle också vilja se Ola Salo i Jesus Christ, kan tänka mig att han är helt perfekt för rollen!

    Kram Anncathrine

  10. Här är det nog mycket svart med. Och grått och vitt och ROSA som jag älskar 😉

Kommentera

