Jag har sett Jesus

En grå tisdag är det hos mig idag. Vädermässigt alltså. Jobbar som vanligt. Inte särskilt kul. Längtar hem. Typ…

Var ju hos mamma och pappa i helgen. Gjorde faktiskt nästan ingenting alls där. Tog en promenad i fredagskväll efter maten. Lördagen bjöd på regn i massor så då åkte vi bara en sväng till Bollnäs och gick på Dollarstore (haha, nåt ska man ju roa sig med). Blev en prommis efter maten då också bara för att liksom göra nåt. Då hade regnet, om inte upphört så minskat betydligt. Just det, gjorde ju salladen till lördagsmiddagen också. Det är ungefär det jag får hjälpa till med annars har mamma fixat och förberett allt redan. Är såklart tacksamt och hon blir så glad när hon får några att pyssla om lite så det är bara att vara glad så länge de har ork och hälsa att göra just det. Tycker tiden går så fort bara när man är borta. Vi hade en mycket trevlig helg!

På väg hem släppte mannen av oss i Stockholm för Hanna och jag skulle direkt gå och se Jesus Christ Superstar på Göta Lejon. Jag är ju en musikalnörd av rang och har sett 30-35 olika musikaler och en del både två och tre gånger i olika eller samma uppsättningar. Alla i Sverige. JCS rubriceras som en rockopera. Just denna är översatt av Ola Salo och det är även han som spelar Jesus vilket han gör med bravur! Kan inte tänka mig att någon annan skulle passa bättre i den rollen faktiskt. Musikalen berättar historien om Jesus ur främst Judas (förrädaren) synvinkel. Historien tar sin början under intåget i Jerusalem och slutar med korsfästelsen. Det är en ganska mörk och otäck berättelse och där är inga talroller alls. Judas spelas av Patrik Magnusson som är helt enastående i rollen (och vilken kropp, wow!). Maria Magdalena spelas av Gunilla Backman och hon har ju en röst som går genom märg och ben, rys, rys! Morgan Alling gör en underbar tolkning av Kung Herodes. Det är inte en musikal man lämnar med glädjesplitter i hela kroppen utan mer med en eftertänksamhet. Jag ger den 4 kors av 5!

Nu undrar jag vad nästa musikal blir…

Dags att göra ett sista ryck innan det är hemgång.

Puss på er!

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Jag har sett Jesus

  1. sahrabunner skriver:

    Bara sett originalfilmen och den tyckte jag var fantastisk
    Kram

  2. mon104 skriver:

    Åhh, kan just tänka mig att Ola Salo passade i rollen.. Vilken härlig helg ni fick!

    Hoppas denna vecka blir bra och ni slipper alltför mycket regn.
    Kram

  3. Freja skriver:

    Min dotter har, helt otippat, blivit superintresserad av musikaler (sen vi visade henne Grease och Singing in the Rain) Jag ser fram emot att ta med henne på livemusikaler, det verkar maffigt!

  4. Channal skriver:

    Vilken härlig helg! Ni hann med mycket! Skulle också vilja se den musikalen!

    Nattinatti och kram till dig min fina bloggvän! Anna

Kommentera

