Dra ända in åt Hälsingland

Just det. Är precis vad jag ska göra idag. När jag slutar jobba i em kommer mannen och hämtar upp mig och sen hämtar vi upp dotter och sen drar vi. Vi ska till mamma och pappa och de bor ju, just det, i Hälsingland.

Har sagt det förut och säger det igen. Bodde jag inte där jag bor så är Hälsingland helt klart ett alternativ att bosätta mig. Är så vackert där! Och det ligger bra också. Det är inte mer än 25-30 mil till Stockholm (beroende på såklart var i Hälsningland man bor). De har kanske lite mer snö och vinter där än här när det väl är vinter och de har minst lika bra sommar som där jag bor nu.

Kommer således bli en ganska lugn helg. Brukar inte hända så mycket när vi är där. Ibland åker vi på någon utflykt, går någon promenad men annars umgås vi mest. Äter och fikar. Det funkar ett par dagar men sen får jag nog. Åker ju hem på söndag igen.

Dotter och jag kommer då att stanna i Stockholm för att gå på Jesus Christ Superstar med Ola Salo. Hoppas och tror att den ska vara bra. Trodde jag sett den innan men när jag kollar Wikipedia så har den inte spelats i Stockholm under den tiden jag trodde mig sett den. Så antagligen är den helt ny för mig. Som den musikalnörd jag är tycker jag det är konstigt om jag kommer ihåg så fel men jag har sett otroligt många musikaler så jag kanske inte kommer ihåg allt. Hur som helst ska det blir härligt att äntligen gå på musikal igen. Återkommer med recension.

Sonen bugar och tackar för alla gratulationer han fått till körkortet!

Nu vill jag bara önska er alla en underbar helg!

Var rädda om varandra!

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Dra ända in åt Hälsingland

  1. justlikeacat skriver:

    En underbar helg önskar jag dig med ❤

  2. Sahra skriver:

    Ha en härlig helg. Veronica börjar bli sugen på en date så vi kan väl ta en funderare på några lämpliga datum. Kram Kör försiktigt

  3. Channal skriver:

    HAPPY FRIDAY och ha det kanon i Hälsingland! Bollnäs? Hudiksvall?
    Kul med musical… alltid en häftig upplevelse!

    PUSS&KRAM Anna

  4. Freja skriver:

    Ha en härlig helg du med och välkommen upp till härliga Norrland!

  5. ergo sum skriver:

    Underbart, underbart!! Att få ‘slappa’ en hel helg i gott sällskap. Och att sedan dessutom få gå på musikal!!!! Yaaaaaaayyy!

    Ha det riktigt bra Pia och ta hand om er! *ler*

  6. Malin/majamelon skriver:

    Hoppas att ni har haft en härlig helg! Hälsingland är fantastiskt vackert 🙂 Jag tycker att det blir vackrare och vackrare ju längre upp i landet man åker.
    Kram

  7. Annika skriver:

    Hoppas att du har haft en underbar helg!! Kram

Kommentera

