Hallå, jag är här…

Fick just en liten spark i baken för jag är sämst på att uppdatera…

Eftersom jag tycker om när folk i min närhet är nöjda och glada så är det väl bäst att klottra lite här 🙂

Min helg. Den var bra. Har försökt att kurera mig ifrån min förkylning och är bättre men inte helt ok än. Tungandad och lite snorig och trött men det ska väl ge sig snart hoppas jag!

Jag tog med mig man och dotter och gick till Abbes (vår byhålas lilla restaurang/pizzeria) och åt fredagsmiddag där. Det blev kolgrillade fläskfiléspett med tzatsiki till mig. Gott!

I lördags pysslade jag med lite av varje så gott jag orkade. På kvällen var det dags för årets kräftskiva/födelsedagskalas. Sonen och mannens bror fyller båda år på samma dag och vi har som tradition att fira dem med kräftskiva. Vi var hos svågern och svägerskan iår och jag tog med kräftor och tårta. Gjorde en supergod tårta med blåbärsmousse som en fyllning och glasskräm (vaniljkräm och grädde blandat) smaksatt med lite citroncest, skivad banan och krossad maräng som en fyllning. Grädde och massor av blåbär på toppen. Den var faktiskt riktigt smarrig! Kräftskivan var bra men dels kände jag mig inte på topp och dels var jag chaufför så tålamodet för lite överförfriskade personer var väl inte riktigt så stort denna kväll…

Här är bild på tårtan!

Och på lite en liten kräfta!

Igår hade jag städ- och strykdag. Dammade, städade toaletterna, dammsög och torkade golv. Tvättade och strök. Lagade mat. Vilade lite. Mannen jobbade hela dagen med staketen. Han är dutti han!!

Sonen var med flickvännen i Stockholm på shopping. Han kom hem med en supersnygg tröja från Bondelid. En höstjacka från Zara. En Ralph Lauren skjorta och lite annat smått. Minns så väl själv när jag började jobba och tjäna pengar. Bodde hemma då och såklart gick en hel del pengar åt till shopping. Jag var visserligen sån då att jag hellre köpte två billigare plagg en ett dyrt. Sonen har lite annan syn där. Visst han shoppar också på HM (ibland). Tycker ändå det är helt ok. Bäst att passa på när man kan. Nu kommer han visserligen börja betala hemma och sen har vi sagt att hälften av det som blir över ska sparas så inte alla pengar bara försvinner iväg. Tror ändå det kommer finnas lite ”lek”pengar över.

Idag är det äntligen dags för ett besök hos frissan. Ska färga i lite utväxt och klippa toppar. Var lite inne på att färga håret lite mörkare nu till hösten men sen fick jag se ett kort på mig sist jag var mörk och då ångrade jag mig. Jag ska nog vara blond!

Så, nu har du Sahra, och alla ni andra fått en liten uppdatering från mitt otroligt spännande liv. Blev mest en massa dravel men det är så jag är!

Puss & Kram!

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Hallå, jag är här…

  1. Channal skriver:

    Full Rulle hos dig! Kalas & Städ… du ÄR duktig!! Tårtan är jättefin!!

    KRAM och fin måndag till dig! Anna

  2. sahrabunner skriver:

    Haha. Nu är jag nöjd. dravel och blaj – det är vi.
    Jäklars vad proffsig tårtsn ser ut.
    Kram

  3. Therese skriver:

    Härligt tårta! Alltid kul med uppdatering! Kram

  4. Jane skriver:

    Vilken jättefin tårta.
    Bra att du fortsätter att vara blond…
    Kramar i massor / Jane

  5. Freja skriver:

    Skönt att höra ifrån dig!

  6. dianasdrommar skriver:

    Men mums vilken god tårta 🙂 kram Diana

  7. sahra skriver:

    Nu dog jag en smula av förlägenhet efter din senaste kommentar. Haha. Love u. Han bjöd på lunch idag. Tyvärr förstördes lunchen av en av konsulterna jag fick på halsen igår. En medelålders man med utländsk härkomst och mycket stark brytning. Kram
    Med tanke på hur lång tid det tar för oss att få till något – ska vi planera nästa date. Vad tror du om Diana och Pernilla?

  8. justlikeacat skriver:

    Vad roligt att höra av dej igen! Och bra att förkylningen börjar ge med sig.

  9. justlikeacat skriver:

    Jag sjunger som Tomas Ledin; ”Vad gör du nu för tiden? Varför hör du aldrig av dej…” 😉

Kommentera

