Gårdagkvällen

Så, då är härliga fredag här igen och det känns så skönt!

Som de flesta av er säkert redan räknat ut så var det den här snyggingen jag dejtade igår. Her name is Sahra! Är ni nyfikna på henne och inte redan läser hennes blogg rekommenderar jag er att kolla här.

Vi träffades på Vapiano i Gamla stan. En lite annorlunda restaurang där du får ett kort som du tar med dig till de olika mat och dryckesstationerna. Där beställer du din mat. Kostnaden registreras på kortet och de gör maten á la minute. Olika stationer för olika rätter och så baren för sig. Man kanske kan tro det var rörigt men det var faktiskt ganska lugnt. Maten var god och sällskapet förträfflig. Åt en tomatbrucshetta  och en ceasarsallad. Ett glas vitt till det. Mums!

Vi hade massor att babbla om och tiden gick försvinnande fort (som alltid i goda vänners sällskap). Sahra är för mig inte längre bara en ”bloggvän”. Hon är en vän på riktigt. Vi har träffats ett antal gånger nu och jag önskar vi bodde lite närmare varandra så vi kunde ses oftare. Nu tar vi oss båda in till hufvudstaden på ca en timme så det är ju inte aplångt men lite för långt för spontana träffar. Desto mer värdefullt de gånger vi faktiskt får till en dejt!

Sahra har ju just varit i den fantastiska staden New York. Jag har tyvärr aldrig varit där (än) men fick en liten doft av staden i form av en goodiebag som Sahra gav mig. Tänk att hon/du gått där borta och tänkt på present/er till lilla mig! Blev så himla glad! Tack!!

Det syns inte riktigt på bilden men nagellacken är från Essie. Kakorna nändes jag först inte öppna då burken är så fin men sen kunde jag ändå inte hålla mig och de var försvinnande goda! Har dock bara nallat en, än så länge…

Hoppas ni får en förträfflig fredag!  //  Kram

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Gårdagkvällen

  1. Channal skriver:

    Åh så mysigt!! Fina presenter, en riktig vän som du säger! Härligt med bloggdala!

    Snälla, säg till mig nästa gång! Vill träffa dig lite mer och Sahra på riktigt! Tåget tar bara 75 min till Centralen!

    TGIF❤ KRAM!! Anna

    • sahra skriver:

      Vi pratade om att besöka din stad och kanske göra en övernattning så man kan äta och dricka gott lite längre stund än vad det blir när vi träffas en kväll mitt i veckan. Vi får fundera på det

  2. sahra skriver:

    Ååååhhh. NU svämmar hjärtat över en smula. Kram

  3. mon104 skriver:

    Åhhh, vad kul! *ler* Och tänk, det hade jag näsan räknat ut! :))

    Önskar dig också en finfin fredag Pia! Kram

  4. Freja skriver:

    Alla människor man lär känna av att blogga är en för mig helt oväntad bieffekt. Jag började för att jag gillar att skriva, men jag fortsätter för att jag har hittat så många underbara individer här!

  5. dianasdrommar skriver:

    Både Sahra och Vapiano är toppen 🙂 Vilken mysig dag kram Diana

  6. Therese skriver:

    Låter som den perfekta Fredagkvällen, hoppas din Lördag blir lika härlig! Kram

Kommentera

