Tips!

Idag tänkte jag tipsa om två (enligt mig) superbra produkter. Tror att de flesta vet att jag gillar nagellack och har så gott som alltid målade naglar. Just det, tänkte ju lägga upp en massa bilder på min dotters naglar. Hon målar nytt varje vecka och alltid med massa mönster. Det är supersnyggt och hon är jätteduktig som målar allt själv, både med höger och vänster hand! Det kommer! Det var en lång parentes.

Mitt första tips handlar om naglar och ett grymt överlack. Jag målar alltid först med ett baslack och därefter två lager färg och sen överlack. Det tar ju lite tid om det ska hinna torka ordentligt mellan alla lager. Därför är detta överlack så himla bra. Det är hållbart, det er en blank och stark yta och det spar tid! Det ska nämligen målas direkt på nagellacket när det är nymålat och fortfarande inte torrt. Jag målar bas, ett lager färg och när nästa lager färg ska på så målar jag det först på ena handen och då direkt på med överlacket och sen gör jag lika med nästa hand och sen är det torrt och klart. Torkar hur fort som helst. Vilket är då detta superlack? Jo detta:

Det kostar dryga hundringen men är värd varenda krona!

Så, då kommer vi till ögonen. Jag är en sån som ”äter” ögonskugga de gånger jag använder det. Det försvinner på kort tid eller lägger sig i globlinjen. Har provat olika primers för ögonlock (tex make up store och Lumene) men de funkar inte på mig. När vi åkte till Turkiet i somras så köpte jag ny primer på taxfreen och den funkar hur bra som helst. Det är denna:

Så, det var dagens små sminktips!

Bara timmar kvar nu innan jag ska på dejt!  //  Tjingeling!

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Tips!

  1. Provar att kommentera en gång till…
    Tack för tipsen!! Ser fram emot att se lite bilder på Hannas naglar!
    Kram

  2. Channal skriver:

    Tack för tipsen! Lacket ska jag köpa! Mina ögonskuggor räcker i evighet och de sitter som berget! Kanske det beror på min torra hy!

    Ser inga bilder på dotterns naglar?!

    KRAM Anna

Kommentera

