För jag har bara regn hos mig…

Gårdagen blev precis så glad, solig och härlig som jag trodde den skulle bli. Jag jobbade till klockan två och då kom Hanna som varit med farmor och köpt sig en klänning som hon ska ha när hon ska vara tärna på sin fasters bröllop i augusti. Jättejätte fin! Ni ska få se sen, i början på augusti.

Vi åkte och småhandlade lite saker innan vi landade hemma. Då satte vi oss på trappan i solen med kaffe och en bulle som vi köpte med oss hem ifrån Järna Vedugnsbageri och jag lovar, they are to die for! Deras kardemummabullar är så, så goda! Perfekta till en fredagsfika!

Till middag blev det grillat som vi satt ute på altanen länge och åt. Avslutade med en bit av favoritchokladen (eller, en av dem) till sista sippen vin och det är njutning på hög nivå för mig.

Kvällen avslutades, för oss som för så många andra, såklart med fotbollen. Sonen hade några kompisar här så vi trängde ner oss allihopa tillsammans i tv-soffan och hejade. Tyvärr hjälpte inte det och Sverige är nu ute ur EM, för den här gången.

Idag känns det som vi har höst här. Det är så grått. Det blåser och bara regnar. Ska snart ta och fixa i ordning mig lite inför kvällens kalas.

Hoppas ni har det bra!

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till För jag har bara regn hos mig…

  1. Channal skriver:

    Mums så mycket gott! Ja, vilken tur vi hade det med vädret igår! Alla skolor grun- och gymnasieskolor hade avslutning igår! Soligt och varmt! Tänk om det hade varit som idag! Brrrr…

    Snyft för Sverige! Så mycket gott ni hade igår!

    Fin helg till dig trots det tråkiga vädret! KRAM Anna

  2. Pipan skriver:

    Härliga bilder ;D Och här är det samma lika pissväder.

    Läste ditt kort igår, att du hoppades att jag fick mitt ”RO” tillbaka och att vi snart skulle vara tillbaka i huset igen. Vet du… vi ÄR tillbaka och ”RO” står på hyllan. =)

  3. ergo sum skriver:

    Åhh, du verkar ha haft en otroligt härlig dag i går!! Och den chokladen är underbar! Jordgubbar!!! Mums.. *ler*

    Tja, vädret du beskriver har vi haft rätt länge här på västkusten.. Inte särskilt kul.. Men idag har det varit halvklart och jag har till och med klippt gräset i kortärmat!! 😉

    Hoppas lördagen blir bra, trots allt!

    Kram

  4. Sahra skriver:

    Hörrudu kvinna. Lova inget du inte kan hålla. Jag väntar fortf på bilder från cykelsemestern. Hm!
    Jag som trodde att världens godaste kardemummabullar fanns på RC i lilla söta staden.
    Kram. Ha en fortsatt fin helg. Även om hösten är här.

  5. dianasdrömmar skriver:

    Samma här, men nu tittar visst solen fram 🙂 kram Diana

  6. Freja skriver:

    Här regnar det med, men då slapp jag vattna gräsmattan i alla fall!

  7. Majvors Memoarer skriver:

    Åh vad underbart, ja allt utom fotbollen då *skratt*. Ser ljuvligt gott ut. Är det där vinet bra? Aldrig smakat, är det något du rekomenderar?? Kram

  8. Veronica skriver:

    Hello! Låter som en bra dag. Vi har varit ute på sjön, spöregn hela lördagen men superfint på kvällen!

    Nagellacket: Depends hologramkollektion, 49 spänn!! Vet ej vilken färg, tror numret var 2603 eller nåt liknande. Jag ska köpa fler, finns på Ica Maxi och Åhlens City.

    Kram!

Kommentera

