Färg och mat

Sitter på jobbet och stressjobbar lite. Tänkte jag behövde en liten, liten paus och då passar jag på att skriva ett litet inlägg.

Helgen gick i festens och planeringens tecken. Började på fredagen med att gå på sonens flickväns studentmottagning. Har inte träffat hennes föräldrar mer än en gång tidigare så det var kul. Nu var det ju ganska mycket folk där så de hann inte sitta och prata så mycket men de är väldigt lättsamma och trevliga!

I lördags var det dags för nästa fest. Då var det Flott&Gott. Ni som hängt med ett tag vet att vi är 7st tjejer som träffas 4ggr per år och har det trevligt. Från början så lagade vi alltid maten tillsammans men på senare tid är det nästan alltid värdinnan som lagat det mesta redan innan. Faktiskt ganska skönt även om det också är kul när vi gör det tillsammans. Det är lite olika och helt upp till värdinnan. Den här gången blev vi riktigt bortskämda med supergod mat och vi behövde inte anstränga oss i köket någonting alls. Vi bjöds på liten grekisk buffé som var otroligt god och vällagad. Bla denna filodegspaj med spenat och fetaost. OMG den var så god! Lovar lägga ut receptet sen när jag får det!

 

När jag inte var på fest och hade trevligt så tillbringades helgen med diverse fix och förberedelser inför sonens student på fredag.

Idag kör jag på färg. Gillar turkost och har alltid några turkosa plagg i garderoben. Idag en topp med fladderärmar och så matchar jag den med Mavalas Blue Mint!

Nu måste jag fortsätta göra nytta!

Puss o kram!

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

15 kommentarer till Färg och mat

  1. Majvors Memoarer skriver:

    Visst är den god den där spenat och fetapajen!! Kram

  2. Channal skriver:

    Trevlig helg med så mycket gott och Superläckra naglar! Nu vill jag också den blå nyansen! Jobba på och ha en fin dag! Kramar Anna

  3. sahra skriver:

    Ja ja. Kräv recept!!! Låter sååå gott. Inte tungt och mastigt. Jag har också kalasat hela helgen och är liiite trött faktiskt. Snyggt med matchande naglar. Kram

  4. Linda skriver:

    O vad gott det ser ut! Och läckra naglar har du också.

    Kram Linda

  5. dianasdrömmar skriver:

    Fina naglar 🙂 kram Diana

  6. Ulli skriver:

    Kommer ihåg när jag sprang runt och letade efter vad jag kallade turkrosa örhängen 🙂 ses på fredag

  7. Köpenhamns morsan skriver:

    Så snyggt lack:-) skönt att de var hyvens folk!! ha det gott!

  8. Anncathrine / Blommiga Rutan skriver:

    Skriv din kommentar här! Det receptet blir jättekul att få, ser så gott ut. Jätteläckert lack, härlig sommarfärg!
    Lycka till nu med studenten på fredag, verkar som det ska bli bättre väder! Kram

  9. justlikeacat skriver:

    Mmm ja den maten såg jättegod ut!!!

  10. Freja skriver:

    Gtekisk buffé, så smaskigt det låter!

  11. janes skriver:

    Men vad gott det ser ut .
    Och vilken härlig färg på nagelacket.
    Sv: Tusen tack för din fina kommentar.
    Kramar i massor finaste du / Jane

  12. majamelon skriver:

    Det ser fantastiskt gott ut! Och så snygg färg på naglarna 🙂
    Kram

  13. habibijessie skriver:

    Grekiskt buffé? Ser ju sjukt gott ut – kan inte du ge mig hela menyn med recept? Vi ska ha ett grekiskt togaparty i slutet av sommaren och jag letar efter goda grekiska recept, så att det inte BARA blir grekisk sallad och souvlaki! Fint nagellack, gillar när det är lite annorlunda. Fint när man är lite solbränd oxå. 🙂

  14. Sahra skriver:

    Har du något snaskigt sockerkaksrecept? Ska baka till avslutningen. Kram

  15. ergo sum skriver:

    Ville bara kika in och säga hej!! Hoppas du mår bra Pia!!

    Kramar

Kommentera

