Kakaobönan testar

Hello everyhopa!

Vet att ni väntar på en liten reserapport och bilder men just nu har jag så lite tid och så mycket att göra. Mycket på jobbet och mycket inför studenten den 8 juni så ni får hålla er till tåls lite 🙂

Nåt som jag alltid har tid med är att äta choklad. Nu har det kommit sommarnyheter både ifrån Marabou och ifrån Fazer. Båda med jordgubb. Självklart har jag testat båda!

Vem vinner kampen?

vs

Hm, jag brukar tycka Fazers choklad är lite godare än Marabous för den är lite fylligare i smaken och inte riktigt lika söt MEN den här kampen vinner faktiskt Marabou. Tycker den har en tydligare jordgubbssmak och att den är en riktig hit faktiskt. Brukar inte gilla frukt i choklad men denna kan nog komma att bli min sommarfavorit!

Har ni testat? Vad tyckte ni?

Ha en toppendag!  //  Kram

 

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Kakaobönan testar

  1. Sahra skriver:

    Testat Marabous. Of course. Men den slår inte strawberry cheececaken som smälter i munnen

  2. Channal skriver:

    Jag är ju ingen chokladböna som du! Nej, inte testat! Men mannen kom hem med mörk choklad med havssalt! Gillar ju salta godisar o snacks! Var lite skeptisk, men en liten ruta till kaffet var perfekt! Har du smakat den?

    Ta det lugnt… väntar man på något gott kan man vänta länge! Ser fram mot din semestertripp!

    KRAM! Anna

    ps. jobbigt att alltid skriva in mailadress o webbadress efter kommentar! Be de på Amelia att skippa det! ds.

  3. ulli skriver:

    Där ser man, nej jag har inte provat den, men nu kanske jag måste… Tycker jag inte om den äter nog S upp den.
    Ljus beställt!
    Kram

  4. dianasdrömmar skriver:

    Har inte provat tack för tipset kram Diana

  5. Majvors Memoarer skriver:

    Har inte provat, är ingen godisråtta! Men gillar den mörka chokladen med havssalt! Kram

  6. Anncathrine / Blommiga Rutan skriver:

    Skriv din kommentar här!
    Ta det bara lugnt Pia! Vi väntar, det är lika roligt att läsa även om det inte blir förrän till midommar! Det ska ju vara roligt det här med bloggning, inte stressigt! Eller hur!

    Har bara provat Marabous och den var alldeles för god!
    Inte bra alls så här inför badsäsongen…
    Kram Anncathrine

    PS Lycka till med studenten

  7. Freja skriver:

    Brukar oxå gilla Fazer bättre men just nu har jag en godisfri period, så jag får motstå frestelsen….

  8. justlikeacat skriver:

    Åh vad bra inlägg! Mer sådana! Jag har faktiskt inte testat någon av dem men nu blir jag ju sugen på den första.

    Har testat en choklad med mycket rinnig lakrits (kommer inte ihåg namnet) och den var faktiskt också jättegod!

  9. ergo sum skriver:

    Ahhh – säger precis som du – gillar egentligen inte frukt i choklad och därför har jag inte heller testat denna. Men. Det kanske jag borde?

    Du Pia, precis som någon annan skriver – blogga när tiden finns. Vi kommer och läsa där och då! Ha ett härligt studentfirande! Och en god helg!

    Kramar, många

  10. Helena skriver:

    Som både choklad och jordgubbsälskare så är det klart jag har provat. Gillade jordgubbssmaken i Maraboun men är mest för mörk choklad så tyckte att den var för söt.

Kommentera

