Lev väl!

Nu är det redan söndagkväll igen och jobbdags i morgon. Förstår inte var dagarna tar vägen. Ibland känns det som det bara är måndag och fredag, måndag och fredag. Har haft en bra helg. I fredags åkte mannen iväg på kryssning med jobbet så jag och barnen samt Dennis flickvän åt middag tillsammans. Efter middagen stack son och flickvän iväg på studentskiva och Hanna och jag blev ensamma. Vi hade filmmys och åt chokladmousse ❤

Igår var vi på stan en sväng och sen var det dags för kalas. Barnens yngsta kusin fyllde 2 år och det ska såklart firas! Mannen hämtades upp vid tåget och vi hade en lugn hemmakväll. Sonen hade lite kompisar hemma som kollade hockey, badade i spabadet och sen såg film så vi andra gick och la oss ganska tidigt. Skönt att vakna utvilad i morse.

Idag har jag jobbat precis hela dagen. Har storstädat vardagsrummet och bytt sofföverdrag, gardiner, dukar mm. Har också städat resten av huset och skrubbat köksgolvet. Vi har klinkergolv med ganska ljusa fogar. Innan min skrubbning var inte fogarna så ljusa om jag säger så men med Cillit Bang, en skrubborste och en massa jäklar anamma så ser de nu ut som nya igen. Säga vad man vill men det är bra, Cillit Bang!

Gick en runda ute på tomten och nu blommar Gullvivor, Förgätmigej, Pärlhyacinter och Fjällanemon och det är så vackert så det nästan gör ont. Det är verkligen sagolikt ute nu. Passa på att njut sålänge du kan!

Många tankar går idag också till ett par vänner som har det jobbigt just nu. Extra mycket tänker jag på Fina Lena (Perfect Housewife) som så fruktansvärt tragiskt drabbast av det mest otänkbara. Hennes älskade fästman (som hon förlovade sig med i Valborg) har ryckts ifrån henne och alla ord blir så små, så futtiga. Det går inte ens att föreställa sig hur hon känner just nu. Många styrkekramar!

Avslutar dock lite roligare med en fin bild på min finaste son och hans flickvän innan de stack iväg på fest i fredags. Han skulle se solbrun ut och vara stekare därav den något onaturligt bruna färgen i ansiktet…

 

Var rädda om er!  //  Kram

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Lev väl!

  1. Sahra skriver:

    Schnyggo! Schtekarlook!
    Ska inte du och dottern in till stan och shoppa eller nåt? Tänkte vi kunde ta en fika åtminstone

  2. Channal skriver:

    Visst går veckorna fort! De bara springer iväg! Tragiskt, orättvist och hemskt när någon man älskar rycks bort! Livet är skört!
    Kul o härligt att din helg har varit bra! Jättefina o tjusiga ungdomar! Kramar i massor och jag önskar dig en bra snabb vecka! Snart TGIF!!

  3. justlikeacat skriver:

    Vilken härlig helg du haft! Och vilket fint foto. Kram på dej!

  4. Freja skriver:

    Här har inte så mycket vår kommit än, det är fortfarande för kallt. Men det brukar ske en fullkomlig explosion runt kristi himmelsfärd, så jag kan se fram emot det!

  5. Majvors Memoarer skriver:

    Å vilka fina ungdomar! Kram

  6. ankan67 skriver:

    Verkligen snyggt par!! Och visst är det fint när våren prunkar. Kram

  7. Köpenhamns morsan skriver:

    Haha en riktig stilig stekare:-) inte dåligt!! ja hemska öden vissa drabbas av! ha en finfin vecka!

Kommentera

