Var på ett superkul zumbapass igår. Eller det är väl samma pass som jag gått på nu ett antal gånger. Det som gör det roligare och roligare är ju att ju fler gånger jag går desto bättre kan jag alla rörelser och steg och det gör i sin tur att det blir kul och svettigt. Känns som det här sitter riktigt bra nu och då säger instruktören att hon ska börja byta ut några låtar så det blir lite nytt. Typiskt va?! Nej, men jag är faktiskt ganska lättlärd och har lätt för kordination och koreografi så det ska nog gå det också.

Ikväll är det dags för veckans andra zumbapass som är helt annorlunda men roligt och svettigt även det. Tänk att alla pass är så beroende av vilken instruktör som kör. Har nu kört zumba ett tag och provat sju olika instruktörer där två har varit helt kass och tom gjort att det känts tråkigt att gå och de andra varit helt suveräna så det känns bara kul att gå på deras pass. Kanske tur det finns olika för de jag tycker är kass kanske passar någon annan istället, men i mina fall vetefasen om det ens är så…

Hade egentligen ingenting att skriva om idag (heller) utan ville mest bara lämna ett litet livstecken.

Kallt var det imorse igen och då gäller det att vara varm när man ska iväg!

 

Puss o hej!

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till

  1. Pipan skriver:

    Jag är glad för ditt livstecken. =D

    Ja tusan vad instruktören kan göra. Tänk en ridlektion t ex. Kan vara totalt värdelös med ”fel” instruktör. Men zumba skulle du aldrig få mig till att göra, ha ha.

  2. Sahra skriver:

    Vad tror musikalexpertwn om Dirty Dancing? Då menar jag inte dina zumbapass. Har köpt bilj

  3. Freja skriver:

    Zumba kanske jag oxå skulle gilla, jag har svårt för andra typer av gympa annars, tycker oftast det mest är tråkigt….

  4. sammelsurium skriver:

    Saknar min core, förra måndagen provade jag ju något annat och i måndags blev det ”bara” en lång snabb promenad. Jobbade på kvällen i måndags men på måndag då äntligen!
    Kram

  5. Anncathrine skriver:

    Skriv din kommentar här!

    Vad du är duktig! Tränar och tränar!
    Får dåligt samvete varje gång jag läser det!
    Tänker varje dag att IDAG ska jag börja träna igen!
    Men jä…. så svårt det är att komma igång när man har haft ett långt uppehåll! Men till våren är jag verkligen bara tvungen, annars får jag köpa ett tält och klä mig i!

    Men, du är verkligen duktig!!!

    Ha en skön helg
    Kram Anncathrine

  6. Anncathrine/Blommiga Rutan skriver:

    Skriv din kommentar här!

    Glömde säga att det var en fin bild!
    Anncathrine

  7. sahra skriver:

    Haha vad jag garvade åt din kommentar. Vad ska mannen säga…..

    Ja du. Han vågar nog inte säga så mycket. Jag är alltför frustrerad och han är intelligent nog att förstå att han inte ska hacka.

    Kram

  8. ergo sum skriver:

    Jag säger som Pipan: tack för ditt livstecken!! Saknade att ‘läsa dig’.

    Idag smekte förnimmelsen om vår min vinterbleka kind här på västkusten och all den snön som föll i tisdags är borta tillsammans med den snön som legat längre.. Yaaayy!! *ler*

    Härligt att du kommer iväg pÃ¥ Zumban! Jag ÄLSKAR de passen – men som du säger, är instruktören viktig.

    Jättefint kort på dig Pia!!

    Kramar

Kommentera

