Helgsammanfattning på uppmaning av Asta

Asta har i ett inlägg summerat sin helg som innehöll lite av varje. Hon gör det på ett målande och fint sätt. I slutet av inlägget så uppmanar hon oss om att göra samma sak. Känner jag har dålig blogginspiration just nu så detta var en uppmaning jag tar till mig bums.

Avslutade veckan (i fredags) med ett besök hos tandläkaren. Alltid lika kul! Kan inte påstå att det är nåt jag gillar men har heller inga större problem med att gå dit. Förutom att det är dyrt som satan så är det helt ok. Undersökning och lite röntgenbilder. 10 min. 750,-!! Ska även dit igen på en förebyggande åtgärd. Har borstat lite för hårt på ett ställe så tandhalsen är synlig vilket gör att det inte finns så mycket som skyddar den tanden, ska lägga lite plast där. Bättre att förekomma än att förekommas…

Efter tandläkaren åkte jag hem och hämtade mannen för att direkt åka till gymmet för ett hårt pass. Så härligt att träna på fredagar får då känns det lite mer ok att bara dega loss i soffan sen. God mat och ett glas vin smakade smaskens. Sen såg vi tyvärr på På spåret. Säger tyvärr för det var nog det sämsta programmet jag sett nånsin. Tyckte väl att skäggradiogubbarna var helt ok men de andra, advokaten och hon komiker/skådespelerskan var ju totalt kass och vad har de för gästartister??? Boring!

Lördagen började med fart. Städade toaletter, tvättade, dammade, plockade och pysslade. Sen satt jag mig och kolla en sak på datorn och sen gick luften ur. Gick en långprommis med mannen, lagade mat och sen hände inte så mycket mer. Båda barnen skulle iväg och mannen skulle på jobb så kvar hemma i soffan blev jag. Poppade popcorn och tittade på Julia och Julie (Julie och Julia?) En perfekt film för mig i min ensamhet. Gillade den. Tycker mycket om Meryl Streep som gjorde en fantastisk roll. Alla mina barn inklusive sonens flickvän kom hem lite efter midnatt och sen var det godnatt.

Söndagen inledde jag med en powerwalk på lite drygt 5km. Det är så härligt att få det gjort direkt på förmiddagen. Kan inte påstå att det hände så mycket mer sen. Tvättade lite, strök lite, kollade ett avsnitt av Glee med dotter, fixade mat. Avslutade med en film även denna dag. Nu blev det Knight and Day med Tom Cruise och Cameron Diaz. Hela familjen tittade tillsammans. En helt ok film. Kanske lite för mycket James Bond för min smak men som actionkomedi godkänd. Efter det åkte mannen på jobb och vi andra gick och dejtade våra kuddar.

Som ni märker en väldigt lugn och avspänd helg i hemmets vrå.

Nu, ny vecka, nya möjligheter…

Ta hand om er!  //  Kram

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Helgsammanfattning på uppmaning av Asta

  1. curlingmamman skriver:

    Härlig helg 🙂 kram

  2. pastasson skriver:

    Duktig du är som tränar å rör på dej så mkt. Låter som en harmonisk å fin helg. KRamen

  3. Sahra skriver:

    Här har det varit värsta röjjet. Wille hade klassen här på filmkväll. Det blev till att serva dem med gratinerade nachos och annat smaskens. Halv sex lade sig sonen och en kompis som stannade kvar. På lördagen tennisutmaning mellan föräldrar o barn. Det hela avslutades med mat. Mycket trevligt. Igår friidrottsträning. Så idag har jag behövt vila en stund. Plockat bort alla julstjärnor och julslingor. Nu är det bara mörkröda sammetsgardiner och stjärnfiltar/kuddar kvar i vrummet. De är mer åretruntbetonat så de får hänga med januari ut iallafall. Sedan kommer våren in. Kram

  4. sammelsurium skriver:

    Nej då jag skall försöka att inte tappa lusten. Ska självklart på core ikväll. Ja det kan jag tänka mig att du vill veta. Kram

Kommentera

