Lite bilder

Lovade ju att visa före och efter bilder på mitt köksfönster efter gardinbyte. I köket byter jag nog gardiner ca 5ggr/år. Tillbringar ganska mycket tid där och tycker det är husets hjärta. Det är lätt och roligt att förändra med lite gardiner, dukar och blommor och inte är det särskilt dyrt heller. Tycker det är extra roligt nu sen jag målade köksmöblerna vita (de var ju fint gröna innan).

Först en julbild på kakelugnen i vardagsrummet

Så köket i julskrud

Och i vårskrud

 

Blev inte jättejättenöjd med gardinerna men nu får de sitta till påsk!

Kram!

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Lite bilder

  1. wilma skriver:

    Vilka härliga bilder, så trivsamt hem du har……..men före och efter ska ju vara från något fult till något fint, det här var mys till mys 😉
    Men tänk så härligt det är att få undan julen, allt det röda som känns så varmt under december, känns bara fel i januari. Njut i ditt fina hem, kram!

  2. Tror gardinerna blir jättevackra med lite vårsol och blå himmel bakom sig. Ljuset har ju inte hunnit ända fram till våren än, så det är svårt att säga till 100% hur vårgardinerna kommer att se ut.

  3. sammelsurium skriver:

    Sv; oj, ja jag var trött när jag skrev. Vet att jag i tanken hade att ta rättstavning men det blev visst inte så…
    Oh roligt med ”familjeträning”. Hoppas jag och Stefan kan få igång lite ”boxercise” el hur det nu stavas.

    Ja det är bra att ha någon att träna med. Dessutom så triggar vi varandra, börjar den ena tröttna puschar den andre osv

    Kram

  4. ergo sum skriver:

    Men Pia – vad mysigt! Jag var tvungen att kika in här trots att jag skall iväg!!

    Blev hur fint som helst! Och vilken härlig kakelugn sedan!

    Kramar

  5. ankan67 skriver:

    Vad mysigt ni verkar ha det. Och kakelugnen kan göra vem som helst grön av avund. 😉 Kram

  6. Skickade en blog award till dig på min sida nyss. Kram!

  7. vanna skriver:

    Jättefint alltihop!
    Till helgen ska jag städa ut julen här också!! 🙂

  8. Freja skriver:

    Köket är det enda rum här hemma som jag ”klär om”….

  9. KH skriver:

    Så fint du har de

Kommentera

