Vårlikt

Swisssssch säger det också har dagarna bara försvunnit, puff och poff. Det är inte klokt vad lediga dagar förvinner fort. Var ju ledig 10 dagar med alla helgdagar inkluderade och det var sagolikt skönt men det hade ju inte gjort ont alls att få några dagar till… mycket vill ha mer!

Hade lata och sköna dagar och allt var frid och fröjd så jag är nöjd!

Nu sitter jag på jobbet igen men det är ju kortvecka som tur är. Tror vi skulle sluta klockan ett på torsdag och sen är det röd fredag så det känns lyxigt. Man ska ju mjukstarta, eller hur?!

Huset stod kvar när vi kom hem på nyårsdagen. Sonen hade ju fest hemma. Han och flickvännen höll på och städa för fullt när vi kom hem och allt hade gått superbra. De hade haft kanonkul och var nöjda så då är jag också glad. Tror också att han insåg att det är lite pyssel med att ha fest hemma., eller vad säger du Dennis?

Vi hade också en bra nyårsafton hos svärisarna. Lugnt och skönt och mycket god mat och ett hejdundrande fyrverkeri, precis som jag vill ha det. Där svärisarna bor ser man otroligt bra från alla håll så det är perfekt ur fyrverkeriaspekt. Nu är det även många som släpper upp rislyktor och det är också så himla fint när de seglar fram på himlen. Vi har släppt upp några sådana när vi varit i Thailand.

Nu i helgen ska jag städa undan julen och idag har jag köpt nya gardiner och dukar till köket. Ljust och vårlikt. Ska ta före och efterbilder sen så ska ni få se. Tror det kommer att bli jättefint. Gillar att byta och fixa nytt speciellt i köket. Vet inte hur många olika gardiner jag har just dit. Det är bara ett fönster och jag köper inte några svindyra gardiner så det är ett ganska lätt och billigt sätt att förnya och det gillar jag!

Ta hand om er nu!  //  Kramar

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Vårlikt

  1. vanna skriver:

    Ser fram emot ditt före och efter inlägg! Älskar sånt!!

  2. Sahra skriver:

    Har också släppt upp rislyktor i Thailand men vet inte var man hittar dem här i S. Det känns lite säkrare när man har barn och djur som springer runt. Kram

  3. Pipan skriver:

    Vad fint att huset stod kvar. =D Ja nu jäklar åker de ljusgröna gardinerna fram. Väck med tomtegardinerna.

  4. Channal skriver:

    Jättepopulärt med papperslyktor som svävade i luften här hos oss! Julen städar jag bort den 20:a Knut! Kram Anna

  5. wilma skriver:

    Visst är det fint med alla lyktor som nu släpps upp till nyår, gillar att vi tagit efter det. Kul om du bjuder på före/efter, kram!

  6. Freja skriver:

    Låter som om ni hade det lugnt och skönt i nyår, det hade vi med!

  7. ergo sum skriver:

    Oj, vad fint du gjort här inne!! *ler* Japp, nu är vi sannerligen på väg mot ljusare tider!! Yaay

    Kramar

Kommentera

