Nu är det jul här i mitt hus…

Svisch………..och så var den helgen nästan slut.

En helg som för mig liksom jag antar för väldigt många fler än mig har gått i julens tecken. Började i fredags efter jobbet med att köpa de sista (tror jag) julklapparna. Kanske har nåt litet jag måste komplettera med men det är ju snart gjort.

Gårdagen spenderades med ett gäng julklappspappersrullar, snören och etiketter. Slog in alla julklappar och åkte iväg och postade paket . Det var ett dagsverke kan jag säga. Det är kul att göra paket men vilken tid det tar! Belönade mig med gomiddag som bestod av entrecoté, klyftpotatis och gott vin. Mums! Äppelsmulpaj till  Så Mycket Bättre var inte heller fel. Efter SMB gick vi ut och badade. Första gången vi badar medan det snöar. Det var mysmys!

Idag har jag ”plockat fram julen”. Dvs jag har gjort huset julfint. Plockat fram alla tomtar och pyntat. Min jul kommer ju i två led. Först allt fint som kommer fram till första advent och sen ungefär en vecka före julafton kommer tomtar och det lite mer juliga fram. Dock väntar jag med granen till den 23.

Har även bakat bröd och kokat kola. Barnen har gjort pepparkakshuset. Vi kör med byggsats. De brukar turas om att göra framsidan och nu var det Hannas tur. Så här ser årets hus ut:

Hannas framsida

Dennis baksida

Nu ska jag provsmaka kolan och sen tror jag snart det är godnatt för Kakaobönan den här fjärde söndagen i advent.

Kram och God Natt!

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Nu är det jul här i mitt hus…

  1. Sahra skriver:

    Åh så fint. Skulle jag skriva. Sedan såg jag Bajen. Haha. Skojar bara. Jättesnyggt. Särskilt framsidan

  2. Freja skriver:

    Här blir det nog bara pyntet som kom fram till första advent, ingen orkar röja av för något annat pynt. Jag skickade alla mina två paket i dag, till mitt gudbarn och hans lillasyster, så jag är klar med mina julförberedelse… Fast det ska visst vara nått i barnens julstrumpa oxå, så vi får ta ett sista ryck under veckan…. Gillar ert pepparkakshus, både fram- och baksida!

  3. ergo sum skriver:

    *Ler* MEN du gör ju ungefär som vi – julen i två steg och ingen gran förrän den 22:e!!!

    Vi har också haft en härlig helg, men tre dyra extra kostnader har smugit sig på: en operation för en släkting i annat land som vi måste bekosta, en frånluftsventilationspumpsmotor som lagt av, en bil med dåligt avgasrör. *suck* Tur att jag inte får någon julklapp i år..

    Ha en härlig nästa vecka!!

    Kram

  4. Köpenhamns morsan skriver:

    Vilka fina hus:-) vad flitig du varit!! sov gott bland tomtar och julfint! kram

  5. sammelsurium skriver:

    Tänk den som ändå varit ledig i helgen och hunnit. Fast jag har hunnit lite jag med så det skall säkert bli jul här med.

    Kram

  6. sammelsurium skriver:

    Ja och ja det kommer jag hinna. S är också ledig idag, plus att han jobbar dag så…
    Kram

  7. Elise skriver:

    WOW Ett BAJEN HUS!!! Hurra, hurra, hurra!
    Det vill jag ha 🙂 Nu fick jag inspiration :-

    Mycket vackert hus.

    Sv: Ja så gör jag. Skjuter upp den andra armhålan i några dagar. Sparar tid ;-

    Varm kram

Kommentera

