Städa städa varje fredag också varje jul…

…det tycker jag är kul. Fast det tycker jag nog egentligen inte och dessutom städar jag inte varje fredag heller så det så!

Idag har jag iallafall städat hela långa dagen. Började med badrummet och skurade duschen, så jobbigt. Fortsatte med väggar och golv. Sorterade ut och städade bland en massa smink, shampon, duschkrämer och annan som aldrig används, det kastade jag. Bytte till röd tvålpumpflaska, tandborstmugg, korgar, ljus och handdukar (ja, jag gör så!).  Hade inte hunnit det innan. Nu är det så fint i badrummet.

När ångan ändå var uppe så fortsatte jag med köket. Städade bakom spisen, gjorde ren micron, torkade alla skåpluckor, spishällen, diskbänken, nu är allt skinande, kanske det håller en dag…? Resten av huset är dammtorkat, dammsuget och golven är våttorkade. Har också hunnit med ett par maskiner tvätt och matlagning. Nu tänker jag inte göra ett endaste dugg mer idag. Känner mig nöjd med dagens prestation!

I morgon blir det lite lugnare med jobb. Kanske blir det pepparkaksbak på förmiddagen. På em ska vi iväg till mannens bror med familj och kolla in deras nya familjemedlemmar. Två små svarta kattungar som heter Tarsan och Tyke. Efter det ska jag och dotter och svärmor på julkonsert. Vi ska till Rival i Stockholm och lyssna på Peter Johansson och hans kusin Matilda. Hoppas det är bra! Älskar ju julmusik och då det är två riktigt vassa sångare så tror jag nog att jag ska bli nöjd!

Nu kanske det blir lite julklappsinslagning, ja, det tror jag nog.

Önskar er en skön lördagkväll därute!  //  Kramar!

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Städa städa varje fredag också varje jul…

  1. Pipan skriver:

    Då har du varit duktig. Jag hade den intentionen idag jag med men efter stallet blev jag en amöba.

    Den där låten sjunger pappa på tätt som oftast. När vi bodde under samma tak var han den som var mest idog med städningen. Fast han sjöng ”frädag”. Med flit då. =)

  2. ergo sum skriver:

    Ååå – se där!! En aktiv fredag minsann – eller lördag.. *ler*

    Det är dig väl unnat att slå dig ner en stund i soffan/fåtöljen/sängen och bara njuta av ditt värv!

    Kram

  3. sammelsurium skriver:

    Oj, jag borde plocka ur alla skåp i köket och göra rent. Får se om det blir till våren…
    Kram

  4. Köpenhamns morsan skriver:

    bra start på en söndag, att hela huset är städat! bra jobbat! så fin header du har:-)

  5. Elise skriver:

    Skönt att ha ett så rent hus då du vaknar idag 🙂

    Önskar dig en fin tredje advent.
    Kram

Kommentera

