God Morgon!

Idag är det riktigt skitväder här. Lite regn, lite snö, blÃ¥st och halt. IgÃ¥r var det en fin dag med strÃ¥lande sol. Det växlar och det växlar fort…

Det går lite trögt att jobba. Tankarna irrar hela tiden till min chef som ligger på sjukhuset. Han var och jobbade, han är 78 år, i torsdagsfm men åkte hem för han kände sig inte så pigg. Hade kommit hem med jordens frossa och hög feber. Han har diabetes typ 2 (tror jag det heter om man inte tar sprutor och så utan det beror på ålder och övervikt) och hade även skyhögt socker. Fredag morgon var det inte bättre så han kördes in till hospitalet för provtagning och koll. Han är kvar där än. De vet inte vad det är. Förmodligen en jätte kraftig infektion i kroppen som de inte vet var den kommer ifrån. De har varit inne på blodförgiftning eller nån inflammation i hjärtat. Hjärtat kollades igår em men svar på det har inte kommit än. Så synd om honom. Han är otroligt pigg och allert annars och nu är han virrig och kan knappt gå. Hoppas att de snart hittar vad det är så han kan få bli frisk igen. Nu får han antibiotika.

Kanske ska förklara lite hur jag jobbar. Jag är anställd pÃ¥ ett litet familjeföretag där L, chefen, fortfarande har majoritet och är vd. Jag är den enda utom familjen som är anställd. Familjen är liten och bestÃ¥r av tvÃ¥ söner (57 o 52 Ã¥r) som jobbar här. Ena sonen har en fru och dotter som ocksÃ¥ är anställda och jobbar här. Jag sköter all ekonomi, administration. Vi är ganska tighta här och ibland känner jag mig som en i ”familjen”. Har varit här i 15 Ã¥r nu i januari. Nu kanske ni förstÃ¥r att chefen inte är vilken chef som helst utan en för mig närstÃ¥ende person som jag tycker mycket om.

Ska försöka koppla ifrån tankarna nu och koncentrera mig på att jobba. Firman måste ju vara som vanligt när han kommer tillbaka igen!

Hoppas ni får en härlig onsdag!

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till God Morgon!

  1. Sahra skriver:

    Vad jobbigt att inte veta vad det är. Hoppas han återhämtar sig. Står företaget och faller med honom eller är det tänkt att sönerna tar över. Jaja. Vi får prata mer imorgon. Hittar du? Tunnelbana till S.t eriksplan. Åk mot Hässelby gröna linjen. Ok?
    /Sahra

  2. sammelsurium skriver:

    Oh ska ni träffas och mysa nu igen. Härligt!

    Usch, låter inte alls bra det där. Det finns ju ngt som heter Guillain-Barré syndrome. Låter precis som det, man får hög feber, frossa och har ingen som helst ork i kroppen. Eller kraft. Men det brukar gå över och oftast utan efterföljande biverkningar.

    Nåja hoppas att det snart kommer bra besked. Förstår du måste få jobb gjort men samtidigt är det väl toppen att ha en chef man bryr sig om!

    KRAM Ulli

  3. Pipan skriver:

    Uff. Undrar vad det kan vara? Förstår att tankarna irrar.

  4. Freja skriver:

    Hoppas han mår bättre nu, jag skickar styrka till honom och värme och tankar till dig!

  5. HabibtyNina skriver:

    Jag förstår om du oroar dig. Mångar Kramar Nina

Kommentera

