Nöjd

Hemkommen efter besök hoss frissan. Klippt topparna och fixat utväxten. Känns fräsht och fint!

Ätit makelagad spagetti med köttfärssås. Mycket gott. Han är inte någon hejare på matlagning min man om det inte är just köttfärssås eller grillning. Vad gäller grillning är det iofs oftast jag som kryddar och marinerar men själva grillningen är han kanonbra på. Det blir alltid perfekt. Aldrig torrt och tråkigt eller för lite grillat utan just perfekt!

Inget roligt på tv. Man och son kollar hockey och dottern nåt trist Waterwörd på sexan. Själv ska jag nog ta och göra lite fler julkort. Japp, så får det nog bli.

Förresten så har det snöat pyttepytte lite här nu. Första snön den här vintern. Ligger väl knappast kvar så länge då det bara var lite puder…

Ha en go´kväll!

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Nöjd

  1. Sahra skriver:

    Vaddå inget roligt på tv. Äru knäpp. Den som dräper på fyran och sedan anno 1790 på svtplay. Kanoners. /Sahra

  2. bullmamman skriver:

    Håller med Sahra: har just sett Anno 1790. Jättebra. Men i övrigt håller jag mig dig 😉 Kram /N

  3. Freja skriver:

    Både CSI och NCIS i kväll på TV, njuter just nu av att titta på Mark Harmon, mmmm 😉

  4. curlingmamman skriver:

    Hihi, låter som min man..;) kram

  5. Pipan skriver:

    ”Makelagad”, ha ha. Trevligt.

    Skönt att gå till frissan.

  6. Jane skriver:

    Make lagad !!! Hahaha. Det ordet gillar jag och det tänker jag apa efter…
    Min make håller på att komponera ihop något i detta nu och det luktar inte gott. Hrmf…(Men han är duktig på köttfärssås.)
    Kramar i massor finaste du / Jane

  7. ankan67 skriver:

    Visst är det härligt med lite snö. Vi har också ett vitt täcke just nu. Sådär lagom mycket. Behöver inte komma mer men får gärna ligga kvar. Sv: Ja, det har alldelens för mycket fint på CL. Jag vill ha allt jag provar. Men det har man ju inte råd med. Kram

  8. ergo sum skriver:

    Vad härligt att få fixat håret – man känner sig mycket lättare och sååå mycket finare. Hoppas du får gjort fina kort ikväll..

    Kram

Kommentera

