Frågor som får svar

Har på mina senaste inlägg fått några frågor som jag tänkte passa på att svara på här.

Sahra och Helen undrade om jag fick behålla grejorna efter AB varit hemma och fixat julkök hos mig. Japp, det fick jag. De hade ju nåt som kallades återbäring där man fick önska nåt. Tror att min önskan var både lite ovanlig, relativt billig och att det blev bra i tidningen som gjorde att jag fick den uppfylld. Snacka om att jag blev förvånad när de ringde från AB och sa att jag vunnit. Det var jättekul och allt material som användes gick på drygt 5000,- Har fortfarande en hel del av sakerna kvar, tex gardinerna och girlangen ovanför. Även adventsljusstaken (den med 4 ljus) finns kvar. Ljuskronan älskade jag men lite opraktiskt med bara stearinljus när man är van elbelysning.

ErgoSum undrade om jag fortfarande gillar att pyssla till jul. Absolut! Jag älskar att pyssla, piffa och dona hemma hela året men till jul går jag all in. Love it!

Slutligen undrar Jane om jag bakat Budapestrullen själv. Även där är svaret ja. Blev riktigt imponerad själv att den blev så bra och inte sprack sönder. Läste i ett recept att om man spritsar ut smeten (på smörat papper) i långpannan så förhindrar det att den spricker. Vill du rulla så du får en kort och tjock rulle så spritsar du på längden och vill du göra som jag gjorde så spritar du på kortsidan och får en lite längre men lite smalare rulle. Hoppas ni förstod det där?! Dottern dekorerade sen med snögubbar av marschmallows, remmar och nonstop. Näsa av mandelmassa som färgades orange med gul och röd karamellfärg. Såklart var den fylld med grädde och mandariner.

Ha en finfin fortsättning på denna måndag!

Kram

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Frågor som får svar

  1. Sahra skriver:

    Haha. Det är väl klart att dottern har ärvt sin mors handlag i köket. Jag var tvungen att visa mannen snögubbarna igår för jag var så impad. Ni två är incredible. Kram ses snart /S

  2. vanna skriver:

    Jag älskar också advent!! med allt pyssel, kransar ljus och att få klä granane tidigt. Jag ska klä den en vecka innan jul i år. I rosa vitt och silver. Jag älskar jul!

  3. bullmamman skriver:

    Häftigt med ditt julkök! Och visst ska man kunna fira heeeela december. Kram /N

  4. Tootsie skriver:

    Meeeen du brukar ju aldrig blogga på helgen!

    Snygg rulle och antagligen god också…

    5000 det var inte illa…….
    till nästa…

Kommentera

