Bara lite bilder

 

 

 

 

 

Gokväll!

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

15 kommentarer till Bara lite bilder

  1. vanna skriver:

    Skriv din kommentar här!
    OJ vad du har hunnit pyssla redan! Jättemysigt!
    Jag får ta tag i detta till helgen hinner inte innan!…

  2. Pipan skriver:

    Oj vad fint. Jag tyckte mycket om tomtemor på översta bilden. Och vita hyacinter… doftar bäst. Jag köpte en tjockis-vit i år med flera lökar på.

  3. sammelsurium skriver:

    Mysigt! Kul att du och jag lägger ut adventsbilder ungefär samtidigt… Mina blev inte så nogrant tagna men…
    Kram

  4. Channal skriver:

    Titta så fint du har fått det! Mysigt!
    Kram Anna

  5. ergo sum skriver:

    Stämningsfyllda bilder! Dessutom verkar du var en pärla på att baka. Hatten av!

    Kram

  6. Sahra skriver:

    Åh så fint. Du är så duktig på lulllullandet. Älskar blockljusen med hjärtat sista bilden. Kram/S

  7. curlingmamman skriver:

    Mysigt, nu fick jag lite julstämning 😉 kram

  8. bullmamman skriver:

    Fick just en flashback…Visst konstaterade vi redan förra julen att jag har likadana julgardiner som du, fast vita? Från Hemtex? Eller så har jag drömt 😉 Finfina bilder i all fall. Jag och mossa har en kärleksaffär…Kram /N

  9. bullmamman skriver:

    Men var är min kommentar?? Hm. Den försvann. Det var i alla fall nåt om att jag har ett vagt minne av att vi redan konstaterat att vi har samma julgardiner. Från Hemtex. Fast jag har vita. Och så tror jag att jag skrev att jag är kär i mossa. Och i dina bilder. Kram /N

  10. Elise skriver:

    Ojsan så mysigt du har det!
    Vad söt tomtemor är, sitter där med sina smala ben och ser glad ut 🙂
    Vita hyacinter är vackrast.

    Väldigt stämningsfullt.
    Kram

  11. bullmamman skriver:

    Ja du. Jag skrev minst två kommentarer tidigare. Men skam den som ger sig 😉 Jag skrev att jag tror att vi konstaterade redan förra julen att vi hade likadana julgardiner, fast jag har vita. Och så skrev jag att jag var kär i mossa. Men stryk det – för det lät töntigt. Fina bilder i alla fall! Inspirerande. Kram /N

  12. wilma skriver:

    Så julmysigt du har det, känner stämningen genom bilderna, tack!

  13. Sahra skriver:

    Du kommer älska den!!!

  14. Tootsie skriver:

    Inte bara så lite……..har du kommit så lång med pysslet redan!

    Fint mysigt och alla superlativer som finns, t o m hyasinterna…

    Nattikramar
    Helen

  15. ankan67 skriver:

    Ville bara önska dig en fin kväll. Kram

Kommentera

