Mysigt!

Vet ni? Jag tycker att den här tiden från och med nu, 1 advent, och fram till jul är den mysigaste tiden. Här är så fint och pyntat nu. Höll på precis hela dagen igår. Satt mig på rumpan i soffan först när klockan var tio igår kväll.

Idag har vi haft mannens föräldrar och syskon med familjer här på första adventsfika. Vi blir en liten församling på 15 personer. Det är ganska röjigt och rushigt och högljutt men också kul att kunna ses alla ibland. Måste dock erkänna att det är ganska skönt när det blir tyst och stilla i huset igen.

Nu har vi satt upp flaggstångsbelysningen och det lyser så vackert. Otur bara att det stormar som bara den så två linor hade lossnat men de har mannen fäst fast igen. Pampigt är det!

Bakade saffranslängd och bullar i morse. Ljuvligt gott. Bjöd också på pepparkaksmuffins med frosting och budapestrulle med snögubbar. Allt var mycket gott!

 

 

Nu ska vi äta pizza i det här huset. Ingen som orka laga mat idag. Lika bra att passa på att frossa när vi ändå är igång. I morgon är det ju måndag och vardag igen…

Ha en riktigt mysig avslutning på första advent 2011!

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Mysigt!

  1. Channal skriver:

    Jättemysigt! Och vilka fina bakverk! Kram Anna

  2. Pipan skriver:

    Ja jag betvivlar inte ALLS att det var gott.

    Jag tycker också att den här tiden är mysig. Om man slipper oroa sig för kyla, hästmat och strö så kan jag tycka det är en riktigt trevlig tid. =)

  3. Sahra skriver:

    Exakt. Tomorrow is another day. Jag ska på bröllop den 10:e och tänker göra en kraftansträngning. Inget chokladande. Bara fredag/lördag. Inget bröd. Det är svårast att avstå. Prommis varje dag för att få frisk luft och frisk hy. Mycket frukt o grönt. Lite detox. Hur svårt kan det va. Två v eckor bara. Kram/S

  4. Freja skriver:

    Vilka fina kakor, gissar att de var smaskiga!

  5. sammelsurium skriver:

    Kul med muffinsställningen! När jag lägger mig ikväll skall mitt hem också fått en komplett adventmakeover!

    Kram

  6. ankan67 skriver:

    Vad gott det ser ut!! Fint med snögubbarna på!! Hoppas du har en fin måndag!! Kram

  7. Elise skriver:

    Ah budapestrulle! En av mina topp tre favoriter vad gäller fikabröd. Fikabröd…bakverk snarare 😉

    Så söt muffinsställning!
    Visst är det så. Roligt att träffas men ganska skönt när man ensam kan pusta ut i soffan =)
    Kram

  8. Jane skriver:

    Budapest rulle Mmm….
    Har du gjort den själv ?
    Ser så vansinnigt gott ut alltihop.
    Kramar i massor finaste du / Jane

Kommentera

