Trött

Sorry för trist och negativ rubrik men det är så jag känner mig idag. Så himla trött. Lite småförkyld och noll energi. Har ändå börjat äta lite Rosenrot, måste göra nåt för att få energi men den har nog inte kickat in riktigt än. Sa till sonen i morse att fasen, idag ser jag ut som om jag skulle vara 44 år, illa, illa. Jo, visst är jag 44 men tycker för det mesta att jag lyckas trolla bort ett par år med lite smink och hårfix men icke idag…

Igår kväll var jag inbjuden på en Höstkväll med mode och hår, tips och inspiration. Det var min lilla favoritbutik som tillsammans med en hårsalong som ordnade. Hårsalongen är liten och min lilla butik är liten så de kunde inte bjuda så många. Hur det kom sig att jag fick en inbjudan vet jag faktiskt inte men jag har varit kund ända sen affären öppnade för många år sen. Handlar inte jätteofta där men det blir kanske lite ändå eftersom jag ofta köper presenter där. Det är en inredningsbutik från början och så har de alltid haft Buskowsiks nallar och doftljus i massor. Nu på senare år har de även börjat med lite kläder och säljer märken som Odd Molly, NoaNoa, Ester Eleonora mfl.  De har även en webb-butik butikblommigarutan.blogspot.com nu kan jag inte länka men om någon är intresserad så är det där adressen. Mycket mysig butik och Ann-Catrine som äger den är så trevlig och gullig. Hur som helst så var vi väl ca 20-25 personer som fick oss en modevisning, lite hårnyheter och en liten goodiebag. Modevisningen var i hårsalongens lokaler. Efter det så öppnades min lilla butik upp och vi fick handla där i lugn och ro. 20% rabatt hade vi också och det gillas. Jag kom hem med en underklänning/klänning och en kofta från NoaNoa och lite småpresenter. Nu kommer jag nog lämna tillbaka koftan eftersom jag såg ut som en Heffaklump i den. Nu är det iofs inte koftans fel för ser man ut som en Heffaklump så gör man men den var inte så smickrande för den här Heffaklumpen så därför kommer den få flytta tillbaka till den lilla butiken. Jättefin är den så lite sorgligt är det men men…

Annars har jag fullt upp. Hur mycket som helst på jobbet igen så det är väl bäst att sätta fart.

Tjing Tjong Cykelstång! (Kul va?! ungefär så jag känner mig idag…)

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Trött

  1. Känner mig själv lite som 37 idag. Hm. Visst ja…

  2. Tootsie skriver:

    Lite upplyftande då: Du fick i hop en hel del!

    Jag är lite som du nu när hösten kommer, är nog en sommar männsika!

    Verkar som du hade en trevlig kväll!

    Kramkram

  3. Pipan skriver:

    Lite småsaker kan liva upp. Rosenrot. Ja man kanske skulle häva i sig några kilo.

    Hoppas det vänder så du piggar på dig.

  4. sammelsurium skriver:

    Men mne har de en hemsida…
    Hoppas du piggar på dig under dagen! Kram

  5. ankan67 skriver:

    Åh, vad härlig med inspirationskväll. Och en goodiebag…jag älskar goodiebags!! Krya på dig och ha en fin dag. Kram

  6. Freja skriver:

    Jag har oxå varit väldigt trött, sen i somras. Fick läkartips att köpa D-vitamin eftersom vi alla i norden borde få i oss mer av det. Och det skulle vara rejäla mängder, inte apotekens kosttillskott utan hälsokosten med massor av D-vitamin. Jag tycker det har hjälpt, men bara lite….

Kommentera

