Romeo & Julia och tvätt

I lördags var jag och dottern in till Hufvudstaden och gick på musikal minsann. Ni som hängt med mig ett tag vet nog att jag är en musikalnörd. Älskar att gå på musikaler. Den här då, Romeo & Julia, hade jag först bestämt mig för att inte se, varför vet jag egentligen inte. Den gick ju hela våren också. Nu när den hade nypremiär så kände jag ändå att det drog i musikaltarmen och jag bokade biljetter till mig och dottern. Hon har tur min dotter för hon får alltid följa med mig när jag går. Från det att hon var tillräckligt stor för att komma med (lite beroende på vad det var för musikal förstås) så har hon varit med och hon älskar det nästan lika mycket som jag. Hur var då denna Romeo & Julia? Den var helt fantastiskt bra. Det är ju en nyskriven musikal som bygger på Shakesperes Romeo & Julia. Nya sångtexter har gjorts på gamla melodier så de ska passa i handlingen. All dans har koreograferats av Benke och Jennie från Bounce. ”En spännande version med ny modern dialog och med musik som de flesta känner igen som vår egen tids största hits inom pop, rock och hiphop i nya medryckande arrangemang.

På scenen ser vi Måns Zelmerlöw som Romeo och nya stjärnskottet Lisette Pagler som Julia. Lisette blev vinnare bland över tusen sökande i SVTs Jakten på Julia. Loa Falkman spelar fader Laurence. För regin står Morgan Alling och Calle Norlén har översatt. Musik från bl a Michael Jackson, Metallica, Beach Boys, Kiss, Christina Aguilera, MC Hammer, Genesis och Spandau Ballet. ”

Måste säga att de har lyckats superbra. Jag som avskyr Loa Falkman är numera nästan ett Loa-fan (nej, det var en överdrift kanske) för han hade en roll som passade honom perfekt och han gjorde den suveränt. Måns har hittat sin plats som musikalstjärna tycker jag. Kanonbra. Han är dessutom mycket snyggare när han ”skitar” till sitt utseende lite som här i rollen som Romeo. Denna hör nog till topp 5 av alla musikaler jag sett och det är många ska ni veta!

 

Oj, vad liten bilden blev…

Gårdagen spenderades mestadels med ett strykjärn i handen. Fy fabulen vad med tvätt jag samlat på mig och inte tagit hand om. Nu är strykrummet fint, bara lite mangling kvar.

Hoppas ni har en skön måndag!

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Romeo & Julia och tvätt

  1. bullmamman skriver:

    Å, härligt!!! Ja, Loa…Vad säger man? Han är speciell 😉 Jag älskar teater. Försöker gå så ofta jag orkar här hemma, men visst är jag avis på dig och andra som har närheten till ett helt annat utbud. Är du som min mamma förresten…? Stryker till och med underkläder? Hehe. Jag stryker typ till skolavslutning och jul 🙂 Mitt värsta hushållsjobb. Kram /Nettan

  2. Channal skriver:

    Ohh så mysigt! Jag måste komma iväg med mina döttrar på den! Vi pratade om det redan i februari! Ska kolla upp en helg som passar min stora tjej!

    Ha en fin vecka! Kram Anna

  3. paulina skriver:

    Avskyr Loa Falkman, ha ha. Ja nog kan jag ha lite svårt för honom också.

    Stryka tvätt alltså… det gör jag aldrig. Jag vägrar. Har inte ens ett strykjärn. =D

  4. Freja skriver:

    Nä, musikaler är inget för mig… Bara gamla Amerikanska med Gene Kelly… Och kanske Grease…. Men så roligt att få dela det med dottern! Min mamma brukade ta med mig på teater när jag var ung, det tyckte jag om.

  5. Tootsie skriver:

    Då hoppas jag att de sätter upp den här i södern…….vi gick mkt när vi bodde i Sthlm men nu aldrig.
    Kristina från Duvemåla var den senaste, 10 år sen eller mer.

    Såg du Fantomen på Operan? Det är väl 20 år sedan den gick med Samuelsson i huvudrollen!

    Tiden går visst….Hoppas att det varit en bra dag idag!

    Kramar

  6. Tootsie skriver:

    Tack!

    När Fantomens sista toner ljöd, då ville jag se den en gång till med en gång……
    Det vore häftigt att åka till London, bra idé.

    Hoppas lunchen varit go och vilsam!

    Kramar
    Helen

Kommentera

