Back to work

Jodå, nu är jag tillbaka på jobbet igen efter att varit hemma nästan hela förra veckan (jobbade bara måndag). Vet inte om jag egentligen är frisk nu heller men tillräckligt för att göra lite nytta på jobbet iallafall. Det var ett hemskt elakt virus som hoppade på mig och som envist håller sig fast. Var hos doktorn i torsdags men det var som sagt ”bara” ett virus. Håller med Sahra där, bättre det är bakterier så det går att bota med lite piller och sen är man frisk. Har fortfarande som en stor klump i halsen, öronen spänner och så hostan, det jäkla hostan. Thank Lord för min Coccilana medicin, utan den skulle jag bli tokig, med den får jag sova skapligt på nätterna.

Har påbörjat ett projekt nu att måla om mina köksmöbler. Det är bord med iläggsskiva samt sex stolar. De är just nu gröna, lite så antikgröna. De är supersnygga och jag har älskat mina möbler från första stund. Nu börjar dock bordsskivan bli repig och matt och det går inte att fixa utan att måla om helt. Har dessutom en längre tid velat måla om dem till vitt och det är det jag gör just nu. Började igår och har hittills grundmålat 4 stolar. Detta känns som det kommer ta ett tag då även sitsarna till stolarna ska kläs om. Men, det är kul med förändring och jag tror det kommer bli superfint. Lovar visa före och efterbilder sen.

Hostiga kramar!

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Back to work

  1. bullmamman skriver:

    Ta det lugnt nu så att du kan bli helt frisk. Det låter verkligen som en otäck sjuka. Jättekul att få se både före och efterbilder. Det ser jag fram emot. Kram och krya på dig /N

  2. pastasson skriver:

    Usch, det är hopplöst med såna sega virus. Till följd av min astma får jag alltid luftrörsbesvär av skiten oxå lagom till förkylningen klingar av. Du får ta det lite försiktigt på jobbet nu då, se om du orkar. Kram Asta

  3. Jane skriver:

    Usch stackars dig!
    Hemskt när det håller i sig så länge.

    Ser fram emot bilderna på din köksmöbel.
    Kramar i massor och krya på dig vännen. / Jane

  4. skrakelmania skriver:

    Jag vill också se bilder på möblerna!!!*L*

Kommentera

