Skillnad på dyrt och billigt?

Köpte ett nytt nagellack igår. Jag VET att jag inte, absolut inte behöver fler nagellack och absolut inte ett från OPI, som i mitt tycke är för dyrt. MEN nu kunde jag inte låta bli detta (hade dessutom lite rabattkuponger) och det är faktiskt skillnad att måla med. Brukar annars alltid köpa de små nagellacken från Depend och Mavala, vilka duger alldeles utmärkt, men nu när jag målade detta från OPI igår så måste jag ändå säga att det är skillnad. Lättmålat och snyggt resultat efter två strykningar. Sen återstår att se om det är hållbart också…

Vad är er erfarenhet i övrigt vad gäller dyrt/billigt? Är det skillnad på kvalitet? Eller är det bara märket man betalar för? Och är det lite dyrare också lite snyggare?

Jag tycker jag märker på vissa saker att det är bättre tex kvalitet på märkessaker. Och ofta (tyvärr) fastnar jag även för märkeskläder för jag helt enkelt tycker de är snyggare. Nu blandar jag hejvilt när jag shoppar eftersom min ekonomi inte tillåter bara märkesgrejer/kläder men ibland struntar jag i att köpa flera billigare och väljer en lite dyrare. Hur gör ni?

Köpte även ett par ursnygga stövlar från Via Vai för ett tag sen, behövde ett par stövlar och då valde jag med omsorg dessa som tyvärr var ganska dyra men tror de kommer kännas bra i höst. Kan visa bild sen om nån vill se?!

Nehej, nu är det bäst att jag jobbar undan så jag kan åka in till huvudstaden i afton och träffa Veronica och Sahra. Ska på Godthem och käka planka!

Kram

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Skillnad på dyrt och billigt?

  1. hjarterum skriver:

    OPI är ett favoritmärke helt klart och hållbarheten kanske är lite bättre, men inte mycket. Tycker att mina lack från Mavala sitter kanon och i flera dagar. Sen kan man ju förstöra vilket lack som helst beroende på vad man gör om dagarna.

    Kram Marie

  2. bullmamman skriver:

    Jag köper nästan alltid billiga saker. Har inte så många nagellack, men ett för en tjuga från Ica satt hela Spanienresan, trots öppna sandaler och bad/sandstrand varje dag. När det gäller kläder är det stor skillnad på billigt och billigt. Jag tumlar alla kläder och tycker inte att H&M håller måttet. Lindex och Kapp Ahl är nästan lika billiga men bättre kvalitet. Fast jag är inte obildbar. Vissa saker köper jag dyrt. Tomatpuré tex. För en billig tar slut direkt 😉 Kram /N

  3. pastasson skriver:

    Jag tycker ffa att nya nagellack sitter bättre… varesej det är dyrt el billigt. Mavala är helt ok, Depend är sämre.
    OPI är min favorit med, men rätt dyrt. Kram

  4. Tootsie skriver:

    Klart att vi vill se stövlarna på bild!!

    Förr så målade jag alltid nagalrna och då med Mavala eller E Lauder, men nu hänger jag inte med i de nya märken. Köpte dock Isadora, lite beige vit och den sitter mkt bra till det priset.

    Skor får i det närmaste kosta hur mkt som helst, sen med resten blandar jag friskt. Köpte stretch linnen på Maxi, 3 för en hundring och de är skitbra…

    Kramkram

  5. vanna skriver:

    Nagellack har jag ingen aning om använder oftast genomskinligt svagrosa.
    När det gäller kläder så har jag bestämt att efter shoppingfria året som just nu pågår, ska jag tänka mig för när jag handlar.INTE gå på rea.Har alldeles för mycket oanvänt från reor.
    Hoppas bli klok. 🙂

  6. Sahra skriver:

    Om du vet några färger från OPI du vill ha köper jag det gärna till dig i NY. Jag tror Anna handlade på Sephora just OPI och det är väldigt billigt. Kram. Ses snart

  7. Channal skriver:

    Sahra, du ska köpa OPI på apoteket i N.Y! Där kostade de bara 5 dollar (45 SEK)! 75% av priset på Kicks! Jag köpte flera färger! Sephora hade sitt eget märke med OPI, de var också billigare! Där köpte jag nagelvårdsprodukterna! Kanonbra allt från OPI!

    Pia! VISA STÖVLARNA!!
    Ha det supertrevligt ikväll! Kram Anna

  8. curlingmamman skriver:

    Det är skillnad och så sitter det mycket längre!kramis

  9. Sahra skriver:

    Kände kallsvetten när vi hade spårkontakt. När jag gick runt hörnet till mitt spår hände det. Räckte med telefonkontakt. Ska höja dosen. Kram

  10. sahra skriver:

    kände mig kallsvettig nör vi hade spårkontakt. när jag sedan gick runt hörnet till mitt spå svartnade det. räckte med telefonkontakt. ska höja levaxinet. kram

  11. Freja skriver:

    När det gäller naellack har jag fortfarande inte hittat nått som verkar sitta längre än en halv dag på mina naglar, oavsett pris… Så för mig är det bättre att köpa billiga som jag kan pensla på varje dag….

Kommentera

