Chipie

Jag shoppade igår. Alltså jag har ju inte shoppingförbud så det är i sig inte konstigt att jag shoppar men jag har ju sagt att jag ska tänka innan osv…

För någon vecka sen var jag på en av mina favvobutiker. En liten men naggande god i närheten av min byhåla. De har en massa snygga kläder, skor, smycken, väskor. Allt väl utvalt och inte så många av varje. Hittade ett par tygskor på rean, då halva priset. Det är ett par Chipieskor. Hade aldrig hört talas om dessa men då de var både snygga och sköna och luktade gott så slog jag till på ett par beiga. Nu fanns det ett par kvar i jeansblått och i min storlek och med 70% rabatt. Så 135,- betalade jag för mitt andra par Chipieskor och det tyckte jag var mer än ok.

Hittade denna text på internet om just dessa skor:

Chipie var mycket stort under 80-talet på både kläder och skor. Åter i Sverige finns nu ett urval av de ursprungliga skorna, däribland den klassiska Joseph. Denna modell har sett likadan ut sedan de började tillverkas. Skorna kännetecknas av sin mjuka känsla  och sin urtvättade look. Produkterna tillverkas i en mycket gammal  fabrik och med samma maskiner som på 60-talet för att man skall få  fram en autentisk känsla i produkten. Fabriken ligger lite söder om  Pyrenéerna i Spanien. Den gamla tillverkningsprocessen medför att man kan se rester av gjutningen som en liten rand mellan sulan och överdelen vilket förstärker produkternas identitet. Man har mixat i en jorgubbs-essens i sulan  som därför doftar av detta bär. Precis som suddisarna på 80-talet.

Lite coolt tycker jag och de är dessutom ekologiska. Hörde att de är superpopulära bland en massa kändisar också…

Har ni några Chipieskor?

Nehej, back to work!

 

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Chipie

  1. Jane skriver:

    Hallå finaste du !
    Jag hade glömt bort dom där skorna. Kul att dom har kommit tillbaka!!!
    Jag hade sådana när jag var yngre.
    Skall genast bege mig ut och leta efter ett par eller två.

    Sv: Tack goaste och finaste …
    Kramar i massor / Jane

  2. vanna skriver:

    Nej men jag har sett dom!
    Vill ha! Nästa år!!
    Kram,V-Anna

  3. paulina skriver:

    Aldrig hört talas om. =D Nä inte har jag några sådana. Jag går i ett par gympaskor från Skokanonen för 140 spänn, ha ha.

  4. Sahra skriver:

    Har haft. Som sagt var någon gång under 80-talet. Men det verkar bli dax att investera i ett par nya. Kram/S

  5. Tootsie skriver:

    Så trevligt att du bifogade texten!

    Nix har inga men de är snygg!

    Tackar, det kommer mera

    Kramkram

  6. Freja skriver:

    Såna skor vill jag ha! Får kolla om de säljs nån stans här i närheten…

  7. Tootsie skriver:

    Gof örmiddag på dig!

    Jodå det blev shoppat och bilder kommer….

    Fredagskramar

  8. sammelsurium skriver:

    Missat en del ser jag! Nej sådana har jag inte hört talas om men de såg inte så dumma ut!
    Kram

Kommentera

