Bara två dagar kvar

Japp, nu är det bara två jobbdagar kvar av denna första jobbvecka efter semestern. Tycker det går ganska bra ändå. Kanske det känns lite lättare att gå till jobbet när inte solen gassar utanför, idag har det regnat helt galet mycket här och åskat och blixtrat. Nu har det dock lättat lite, lagom till jag ska pallra mig hem.

Är kvar på jobbet fortfarande (slutar ju eg 4). Var hos naprapaten i morse och tänkte jobba igen lite förlorad tid. Fy attan vad han var osnäll med mig idag. Mitt ryggonda har nu blivit mycket bättre men det drar ner emot högra skinkan. Det kände han såklart och körde hårda stötvågor på min stackars skinka och därefter lite nålar på det. Aj, aj, aj, just nu är det ömt som attan men det förvarnade han om så det är väl som det ska.

Var en sväng på stan på lunchen och tyckte bara det var tråkigt. Fanns ingenting som jag kände lust för att köpa och tur var väl det eftersom jag har lite shoppingrestriktioner. Hursomhelst så var det inte svårt att låta bli att shoppa när det inte fanns nåt jag direkt ville ha. Jo, en sak köpte jag ju. Det spöregnade så jag slog till på ett nytt paraply och det var faktiskt en sak jag behövde.

Sonen har landat på Zakhyntos och verkar ha det hur bra som helst. Har hört av sig via sms både igår och idag så jag känner mig faktiskt ganska lugn.

Nej, nu är det dags att plocka ihop och gå hem för idag.

Tjingeling!

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Bara två dagar kvar

  1. vanna skriver:

    Jag börjar på måndag.Fast har väl redan börjat lite i huvet med planeringar och sånt.
    Man vet ju hur fort man kommer in i det igen.Tur är väl det! Det blir skönt med vardag också.Här i Götebrog känns det som höst nu ikväll.Har tänt stora ljus.Helt OK faktiskt.
    Kram! V-Anna

  2. Sahra skriver:

    Jag vet. Det är en sån där tråkig mellanperiod i affärerna nu. Innan alla höstkläder kommer. Kram/S

  3. Freja skriver:

    Jag har 2,5 vecka kvar av semestern, men skulle behöva minst lika mycket till….. Hoppas ryggen blir bättre av ”misshandeln”…

  4. Pokonis skriver:

    Visst går det fort nu … i morrn åker jag hem efter 7 veckor på landet. Även om det ska bli kul att komma hem och börja nytt jobb så känns det lite sorgligt. Det är så långt till nästa semester. Krya på dej .. pokonis A

Kommentera

