Trött

Idag har vi haft en riktig slappardag. Är redigt trött efter gårdagens fest. Vilken fest!

Vi började redan kl 17.00 med välkomstdrink, tilltugg och mingel. Därefter en spännande 4-kamp innan det var dags för mat. Maten var mycket god och vi fick så mycket beröm för allting, då är det kul att anordna fest! Hela förmiddagen regnade det och var smågrått men sen på eftermiddagen sprack det upp och kvällen blev jättefin. Ibland är det nån som vill en väl tror jag! Barnen var hemma och agerade serveringspersonal/diskare/värdar och de skötte det kanonbra. Fick väldigt mycket beröm de också, mamma är stolt! De sista gästerna gick straxt efter halv tre och då var jag ganska trött. Är inte något vant partylejon längre…

Idag har vi som sagt inte gjort många knop. Dottern och jag har legat i soffan och plöjt några avsnitt OC. Middagen var lätt fixad för det blev rester. Så enormt med mat över, det är inte lätt att beräkna mat till 18 pers men huvudsaken var att alla blev mätta. Att det är rester över kan jag leva med!

Nu ska vi snart slänga oss i spa´t och ladda inför morgondagen. Min semester är slut och det är dags att börja jobba igen. Har haft en kanonsemester så det känns helt ok. Det är alltid skönt att vara ledig men när man nu har ett jobb så är det rätt ok också.

Här kommer några bilder från igår:

Före festen

Min vackra dotter!

Efter festen

Snyggaste sonen (dock från ett annat tillfälle)

Ha en skön söndagkväll!

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Trött

  1. Sahra skriver:

    Jag är dödens. Och då blev det ändå inte särskilt mycket alkohol. Men det är som du säger. Man är inte van att vara uppe så sent. Vi hade tipsrunda och femkamp. Tipsrundan glänste jag och min lagkamrat på. Vi föll dock på sista frågan som var att skriva ned ALLA Bondfilmerna. Mannen och hans sällskap klarade alla 28 filmer. Jag var så sne. Haha. Ska väl kolla upp det där med hälen. Men det kommer och går. Nu har jag också fruktansvärt ont i ”pektån”. Känns som den är bruten men det är den såklart inte. Jag har inte slagit i den eller nåt. Den bara dundervärker tillsammans med hälarna. Känner mig helt handikappad. Vad god maten såg ut. Nu blev jag hungrig. Kram/S

  2. paulina skriver:

    Oj vilka fina bilder och vilka fina barn. Sicken mat… uj uj uj. Ja det är ju bättre det blir över än att det inte räcker till. =)

  3. vanna skriver:

    Roligt med fest!
    När jag och T hade vår gemensamma 50årsfets så var våra barn köksansvariga hela kvällen.Tog hand om allt från att lägga upp, servera och plocka bort.
    Det var väldigt roligt och jag var verkligen stolt över mina grabbar!

  4. Freja skriver:

    Maten ser kanongod ut, jag kommer och äter upp era rester, bara säg till!

  5. Channal skriver:

    skönt med slappardagar… kul att ha fest men lika skönt att kunna ta det lugnt dagen efter! Så mycket gott att äta och så jättefina ni är alla tre!
    Kram Anna

  6. curlingmamman skriver:

    Härliga bilder och vilka fina barn du har!kram

Kommentera

