Semesternjuter!

Oops, nu var det längesen jag var här och skrev några rader. Jag har ju fortfarande semester och har dagarna fyllda med en massa annat.

Sen sist har vi bla varit på Öland. Vi åkte förra torsdagen och kom hem måndagkväll. Där gick vi från katastrofväder med 30mm regn på en dag till en solig dag på stranden. Tyvärr blev det denna gång bara några timmar på stranden men vi gjorde en massa andra mysiga saker så det var helt ok ändå. Vi åker och våldgästar några vänner som har stuga där och vi räknade ut att det är sjunde året i rad som vi är där. Vi hade toppendagar tillsammans!

Igår kom min kära kusin från Bollnäs med familj hit på en ”24-timmars”. Vi har hunnit en massa saker på det dryga dygnet de var här. Vi har solat, badat, varit i Trosa och strosat och ätit glass. Vi har druckit drinkar och vin och ätit god mat och umgåtts och haft det superbra!

Så här fin present hade de med sig till oss:

Nu ikväll sen de åkt hem igen så har mannen och jag varit och coopat. Vi ska ha fest här på lördag för 16 pers så det är lite att förbereda och fixa. Skönt att handla så sent på kvällen för det var jättelugnt i affären och så skönt också att ha det gjort. Hoppas nämligen på en härlig soldag i morgon också och då är jag ju mycket hellre ute i solen än inne på Coop.

Vi har också invigt vårt nya fina spa-bad. Kom ni ihåg att jag för några veckor sen skrev om en rolig sak som skulle komma v 31. Det är ett spa-bad och jisses så härligt och lyxigt det är. Tror knappt att jag har ett alldeles eget spa-bad. Tänk sen i höst när det är ruggigt och kallt och vi bara kan lyfta av locket och sen krypa ner i det varma mysiga vattnet. Är jag en lyckost eller…?

En sak är säker och det är att man blir trött av att bada i 38 graders värme, så nu är det dags att säga god natt!

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Semesternjuter!

  1. vanna skriver:

    Det där såg härligt ut!
    Häng gärna på min ”utmaning” som jag har startat idag; ”Vad gjorde du för 20 år sen”!
    hälsn. Vintage Anna

  2. Freja skriver:

    Ser superhärligt ut, skönt!

  3. Channa skriver:

    Ja, du är en lyckost! Så mysigt o lyxigt m spa-bad! Lovely! Kram Anna

  4. curlingmamman skriver:

    Öland är underbart!kram och fortsätt njut!

  5. bullmamman skriver:

    Härlig bild och härligt med bad! Kram /N

  6. Sahra skriver:

    Oh så mysigt. Vi har det på landet. Det är så lovely att ligga o spana på natthimlen. Kram/S

  7. Tootsie skriver:

    Å så gött det ser ut! Och vilken trevlig present, sen tycker jag att ni är jättefina allihopa!

    Sv. Tack för att du har tittat in under min bortavaro och ja det kommer en reseberättelse i omgångar, ska bara försöka fixa till alla foton.

    Kramkram

Kommentera

