Ska jag eller ska jag inte??

Ja, det är frågan det.

Om jag ska köpa en Iphone 4 eller inte. Just nu har jag en Sony Ericsson.

Grejen är att jag är totalt oteknisk. Därför går diskussionerna varma därhemma just nu. Sonen har en Iphone och mannen har just fått en HTC via jobbet. Han tycker det är superkul med alla appar och finesser som finns. Han har tidigare retat sonen för sin och inte riktigt förstått grejen men den typen av telefon. Nu undrar de såklart vad JAG ska med en sån typ av telefon till. Jag som knappt kan zappa på fjärrkontrollen på tvn.

Jag säger att jag behöver en för att lära mig och bli lite mer teknisk. Samtidigt så tvekar jag. Kommer jag utnyttja den som man ska eller kommer jag bara ha den som vilken telefon som helst, för isåfall duger min gamla.

Vad säger ni?

Kram

Min nuvarande

Min framtida?

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Ska jag eller ska jag inte??

  1. sammelsurium skriver:

    Iphone!

  2. sammelsurium skriver:

    Tåg för min del, vet inte hur S gör och då kanske han vill ställa bilen i Mölnbo. Så ja det kan nog mycket väl hända att vi tittar in när vi åker hem.
    Kram

  3. Bara hoppfull skriver:

    Grejen är den att du BEHÖVER inte vara teknisk med en iPhone! Det tar en vecka, sen kommer du att undra varför du inte skaffade en för längesen.
    Och när det gäller det tekniska (iTuneskonto och sånt) så kan man och barn hjälpa dig!

  4. Sahra skriver:

    Of course du ska ha en iphone. Det är superenkelt o användarvänligt. Kram/S

  5. paulina skriver:

    Jag säger ingenting så har jag ingenting sagt.

  6. Freja skriver:

    Har samma läge som dig… Men min sony är alldeles lagom för mig, med radio och bra musik, jag kan ringa och messa, ta kort och använda som larm och kalender. Den håller tyvärr på att paja, men jag VILL INTE DET! Sonen och maken har androider, jag vill inte ha android-skit! Främst för att jag inte vill bidra till överkonsumtionen. Samtidigt behöver jag en telefon, vi har ingen fast telefon längre….

Kommentera

