God Morgon alla underbara!

Söndagmorgon och jag vaknade 07.30. Känner mig utvilad så jag kunde lika gärna gå upp. Här skiner solen idag och fåglarna kvittrar så det kommer bli en härlig dag!

I fredagseftermiddag var jag och dottern i Skärholmen och shoppade lite. Hon fyllde år förra söndagen och fick presentkort och pengar som hon ville sätta sprätt på. Hon är ganska försiktig när hon shoppar. Handlar mest på H&M, Vila, BikBok, Gina, ställen där man får mycket för pengarna. När hon var nöjd och det var dags att åka hem ville jag bara slinka in en snabbis på MQ. Hittade en så fin blus från Bondelid. Jag har ju köpstopp (ska ju gå ner 5kg först). Dottern tyckte ändå jag skulle unna mig den som operationströst och det argumentet kunde jag ju inte säga emot så den fick följa med hem! Annars har jag faktisk varit jätteduktig med mitt köpstopp (som gäller kläder) och är inte ens särskilt sugen på att shoppa kläder. Undrar hur länge det sitter i…?

Idag ska vi fira svärmor som fyller år. De är med i en husvagnsklubb och har sin husvagn uppställd och inbyggd (så det blir som en sommarstuga) i närheten av Trosa så dit ska vi. Passar bra idag när det är så härligt väder!

Nu ska jag klä på mig och gå ut och gå!

Underbar söndag önskar jag alla! Kärlek!

Bjuder på en bild på vackraste dottern från förra söndagen då hon fyllde 16 år!

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till God Morgon alla underbara!

  1. feliciasmamma skriver:

    Ni verkar få en underbar söndag 🙂
    Fin tös och tårtan såg smarrig ut 😉
    Ha de gott!
    Kram

  2. Sahra skriver:

    Här är allt annat än piggt. har haft sleepover. Eller sonen då. Dessutom såg jag sista avsnitten av big c igår och grät floder. Hoppas på ordentligt med sol idag så jag kan jämna till brännan. Jag ska kolla om mannen möjligen är hemma den 26:e. Annars blir det svårt es killarna har fotboll. Jag messar dig så vi kan mötas upp i dåds Adamo. Ok? /S

  3. habibijessie skriver:

    Va fin hon är dottern din! Och vilken tårta, DEN skulle jag vilja sätta tänderna i!

    Ha en mysig söndag i solen!

    kram, Jessie

  4. Jane skriver:

    Nu har ni väl haft en underbar Söndag.
    Vilken jätte fin dotter du har vännen.
    Kramar i massor / Jane

  5. Freja skriver:

    Vacker dotter och fantastisk tårta! Nu blev jag hungrig….

  6. curlingmamman skriver:

    Söt dotter och vilken fin tårta kramis

  7. Tootsie skriver:

    Gomorron på dig!

    Söta som socker båda två………
    Hoppas att ni hade en bra dag i Trosa och att svärmor blev glad!

    Krampå dig!
    Helen

Kommentera

