Skitnatt!

Inatt trodde jag faktiskt på riktigt att jag skulle dö. Har haft/har nåt så jävulskt ont imagen så jag har aldrig varit med om dess like. Jag kan få lite uppsvälld mage ibland och jätteont, förmodligen för jag ätit nåt som inte är bra eller suttit stilla för länge och ätit, men det brukar ge sig på några timmar. Nu fick jag ont i magen i lördagskväll, på typ samma sätt som jag brukar. I söndagsmorse hade magontet ändrat karaktär och var mer som molande värk. Det satt i hela söndag och måndag och igår kväll drog sig det onda åt höger. På högersida kanske 5cm nedanför naveln har jag nu konstant ont. Hela magen är lite svullen och det känns inte bra alls. Inatt så gjorde det så ont så jag var på väg till akuten. Varje andetag fick det att skära som knivar i magen. Mannen jobbade natt… Vid tretiden var jag upp på toa och efter det kröp jag ihop i fosterställning och faktiskt minskade smärtan och jag kunde sova. Kändes bättre i morse men nu vetefaan. Är ju inte typen som går till doktorn i onödan men är detta i onödan? Jag tror ju det kommer ge sig av sig självt. Husläkaren? Vad kan de göra? Akuten? Sjukvårdsupplysningen? Ja, jag vet faktiskt inte. Sitter på jobbet nu och får väl avvakta någon timme till annars får jag väl se om jag ska ringa nån… Hatar att inte må bra och lite oroande är det också.

Håll tummarna att det bara är nåt tillfälligt som kommer att gå över av sig självt!

Kram!

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Skitnatt!

  1. paulina skriver:

    Blindtarmen? Brukar vara så där, dra sig mot naveltrakten och om den spricker så lättar smärtan.

    RING! ÅK!

  2. fialia skriver:

    Tycker att du ska uppsöka läkare för att kolla.
    Pipan har rätt o händer det blir det allvar.
    ha de Fia

  3. Freja skriver:

    Jag ringer alltid sjukvårdsupplysningen, bättre att kolla en gång för mycket än en gång för lite!

  4. Channal skriver:

    Usch stackare! Låter allvarligt, tycker du ska kolla upp det! Hoppas det ordnar upp sig! KRAM Anna

  5. Bara hoppfull skriver:

    Skönt att det lilla bihanget som ställde till med så mycket ont nu är borta.
    Tusen tillfriskningskramar!!!

Kommentera

