Underbart!

Ja, helt fantastiskt vilken helg vi haft. Så underbart väder så jag blir alldeles lycklig!

Har mest bara varit. Eller i fredags eldade mannen och sonen en massa. Vi fällde en jättestor ek som var död så den har det tagits hand om en hel del. Dock har jag gjort annat… Körde dottern på träning i fredags så då hoppade jag in på gymet och körde en timme, när hon ändå tränade. Väl hemma myste vi i solen och åt en god middag. Älskar lediga dagar!

Påskafton började jag och dottern med en powerwalk på en timme och 20 min, gick i linne och uppkavlade byxor, så underbart! Myste lite i solen igen och sen på em var vi hos svärföräldrarna på påskmiddag. De har altan med kvällssol så vi kunde sitta ute hela middagen. Alla barn och barnbarn fick påskägg, alltså även vi vuxna barn. God middag och efterrätt fick vi också!

Söndag och måndag var ytterligare dagar som gick i solens tema. Har tvättat och fått undan en massa. Går så fort att få tvätten torr när man kan hänga ute. Blev en långpromenad igår när jag skjutsade dottern på träning. Gymet var stängt så då fick apostlahästarna ta mig på en runda istället.

Sa till mannen igår när vi satt och pratade att så många ”måsten” blir inte gjorda när det är så fint väder. Däremot har vi jobbat på välbefinnandet och det är nog så viktigt. Har lapat sol och ätit gott och umgåtts, det är så nyttigt för själen!

Har helt enkelt haft en underbar påskledighet!

Nu en ny vecka men en kort en, bara fyra dagar och sen är det helg igen. På fredag kommer min kusin med familj och hälsar på lite. De stannar till på söndag. Det ser jag fram emot!

Önskar alla härliga människor en underbar tisdag!

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Underbart!

  1. feliciasmamma skriver:

    Låter som en helt underbar påsk 🙂 Och man måste ha såna dagar då man bara är.Alla måsten kan vänta.
    Låter som du får en trevlig helg igen snart 🙂 Alltid kul med besök.Ha en bra tisdag.

  2. Jane skriver:

    Låter som om du har haft en kanon påsk.
    Och du har helt rätt i att det är viktigt att umgås och ha trevligt med sina kära.
    Kramar i massor finaste du / Jane

  3. Freja skriver:

    Att jobba på välbefinnandet är ett jättestort måste!

Kommentera

