Jag vill också ha påsklov!!

Här är det strålande väder idag precis som det varit hela helgen!

Dottern är hemma och har påsklov, jag vill också!!!! Sonen har lov nästa vecka… Han har skola idag och praktik tisdag och onsdag och sen börjar hans påsklov. Han är visserligen på väg hem redan för han har nog åkt på en riktig dunderförkylning i kombo med allergi. Han känner av pollen i form av kliande ögon och rinnande näsa och du hade han dessutom ont i halsen, ont i huvudet och var hostig. Han smsade mig och frågade vad han skulle göra så jag sa åt honom att åka hem och sova!

Helgen har varit kanon. Har varit ute och fixat och inne och fixat. Städat, tvättat, handlat, fixat mat….blablabla, det där vanliga ni vet. Har också planterat lite vårblommor i krukor, fikat ute i solen och faktiskt även joggat både lördag och söndag. Fy fasen vad jag är duktig 🙂

Nu är det kortvecka tack och lov. Jobbar förmodligen full dag på torsdag men sen är det fyra lediga dagar i rad och det ska bli underbart skönt!

Dottern själaglad över en klänning som satt som en smäck! Och mamman är också själaglad som dels kom undan hyfsat billigt och som ”slipper” åka in till Stockholm en hel dag och leta klänning… Bild kommer, om inte annat när hon ska iväg på avslutningfesten i juni.

Bara en massa blaj blir det här så nu ska jag jobba vidare. Förresten är det nog lunch alldeles straxt. Då ska sätta mig i solen en stund!

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Jag vill också ha påsklov!!

  1. Coquina skriver:

    Låter som en härlig helg, skönt också med kortvecka =)

  2. Sammelsurium skriver:

    Jag vill också ha lov!!! Skönt att klänningen passade! KRAM

  3. paulina skriver:

    Ja magin med påsklov har försvunnit lite sen man slutade skolan (100 år sen). Fint att klänningen passade. Ska bli kul att se bild.

  4. habibijessie skriver:

    Vilken energi du har! Härligt 🙂

    kramis

  5. fialia skriver:

    Joggat minsann! bra jobbat!
    Här är det pyssel o plock som gäller oxå, men det gåt väl an nu i det fina vädret.
    ha de Fia

  6. Channal skriver:

    Hejsan Pia!
    Skönt med kortvecka i alla fall och vädret är underbart även på kvällarna! Spännande att få se dotterns klänning.

    Har något till dig på min blogg!
    Solig kram Anna

  7. Freja skriver:

    Ja, du är jätteduktig! Själv började jag veckan med möte på dotterns skola och sen möte efter möte på jobbet så jag glömde äta lunch… Inget gjort här hemma, bara däckade när jag kom hem! Men jag tänkte ta påsklov nästa vecka, så jag får fixa hemma då!

  8. Jane skriver:

    Skönt med kortvecka.
    Och vad bra att klänningen passade.

    Sv: Tack för fina ord inne hos mig.

    Kramar i massor / Jane

  9. Tootsie skriver:

    Ha ha…hos mig är veckan lika lång som vanligt!!

    Ska bli trevligt att titta på den sköna när hon är uppstassad!

    HA en go lunch nu!

    KRam

  10. Jane skriver:

    Tack snällaste än en gång.
    Kramar du fina / Jane

Kommentera

