Vårblommor och nagelfix

Var ganska produktiv igår när jag kom hem från jobbet. Mannen och barnen stack på hockey men jag valde att inte följa med. Istället tog jag en powerwalk direkt när jag kom hem för solen lyste och det kändes så härligt ute. Fixade chiliconcarne till mannen som jobbar dag och ska ha matlåda (det är bara han som gillar det hos oss och han vill mer än gärna ha det). Fixade även middagen till idag. Jag har zumba redan halv sex och finns det plats på aeorobicen som är direkt efter så blir det nog att jag stannar på det passet också. Då är det så skönt att maten är klar, det blev en thaigryta med kyckling och röd curry.

Plockade också in lite härliga vårblommor!

När alla ”måsten” som faktiskt var helt frivilliga var gjorda satte jag mig i soffan och kollade in mästerkockarna på 4an. Är så imponerad av deras kunskaper. Visst kan jag också laga god mat men jag kan inte skryta med att ha grundkunskaperna som dom har. Att bara knåda ihop en pastadeg eller koka egna fonder eller vad det nu är de gör. Duktiga är de i alla fall. Min favorit är den unga tjejen Jennie eller Louise. Hoppas på en tjej!

När jag satt där i soffan passade jag även på att fixa naglarna lite. Har ju alltid mina naglar målade. Körde i ett och ett halvt år med gelenaglar men sen i julas ungefär så kör jag på ”mina egna”. Började med att ha på nagelbandsremovern. Baslack, alltid, för att undvika att naglarna blir missfärgade. På med två lager av en färg, denna gång blev det en Antique pink från Isadora. Hittade några nageldekorationer i lådan så då blev det några sådana också och sen överlack på det. Det tar sin tid att ha snygga hyfsade naglar men för mig är det så förknippat med mig som person så det får ta tid. Det gäller att inte vara stressad bara för hur många gånger har man, jag, inte varit för snabb och ska göra nåt och så är inte nagellacket torrt och det blir hack och repor…

Så här blev det den här gången i alla fall:

(kolla på naglen, undvik fingret som ser ut som en prinskorv)

Såklart det är spinningen som orsakat det onda i min rumpa, det är jag stupsäker på och det har inte gått över än…

Ha en superhärlig torsdag!!  // Kram

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Vårblommor och nagelfix

  1. Tootsie skriver:

    Snyggt och ser proffsigt ut!
    Hoppas rumpan knns bättre och att även du får en fin dag!
    Kram

  2. Bara hoppfull skriver:

    Snygga! Kan verkligen rekommendera Mavalas Quick Minute Fix (eller vad det nu heter), bra överlack som torkar skitsnabbt och ger en hård bra yta!

    Jag har lyckats ganska bra med mitt livsmål för 2011, att ha målade naglar, för tillfället har jag Depend nr 227, turkosgröna. Supersnyggt om jag får säga det själv 🙂

    http://www.depend.se/Product.asp?PageNumber=6&Product_Id=326

  3. janes skriver:

    Vilka jätte fina naglar.
    Min lille syster bloggar om naglar här på amelia.
    Gå gärna in till henne .
    Jag tror ni har mycket gemensamt vad det gäller naglar i alla fall. http://blogg.amelia.se/jhnageldesign/
    Kramar i massor / Jane

  4. pastasson skriver:

    Å jösses vad du är duktig med allt ditt tränande.
    Du har ju en nagelfrände i mej, jag lägger ner massor av tid på dem, de är en stor del av ”mej” I vinter har jag slarvat med oljan lite å fasen vad det straffat sej. Fått börja om från noll igen. Fina naglar har du. Kram

  5. paulina skriver:

    Ja du är duktig med träningen. En annan har ju säckat ihop helt. Inte målar jag naglarna heller. =D Ingen idé. Fint med blommorna. Tänk att det är vår äntligen.

  6. Freja skriver:

    Så härligt det låtet, att du hade energi till allt det! Och snygga naglar på det, en bra dag låter det som.

  7. Tootsie skriver:

    Varsego och gomorron!
    Kram

Kommentera

