Detta kan bara inte vara normalt

Jag var ju på spinning för första (och sista) gången nånsin för två veckor sedan. Ända sen dess så har jag haft galet ont i rumpan. Alltså inte i mjukdelarna som man kan få om man cyklar utan i sittbenet, finns det nåt som heter så? Så jäkla ont när jag sitter och speciellt lite tillbakalutad. Ont om jag nyser eller hostar, hoppar eller springer, när det liksom stöter till. Vad kan jag ha gjort? Inte kan det bara vara ovanan att cykla? Jag kan inte tro det för det gör så jävulskt ont!

Vad kan ha hänt???

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Detta kan bara inte vara normalt

  1. jesse skriver:

    Aj,aj. Kanske en sträckning! Hoppas det blir bättre snart. Kram

  2. habibijessie skriver:

    ÅÅÅÅÅÅ jag har fått samma sak av spinning! Jag tror det beror på sättet man satt på cykeln, att man satt lite fel. Men – ha förtröstan. Det går över.

    kram

  3. Jane skriver:

    Så blir det första gångerna det går över.
    Det är ungefär som när man rider några timmar efter att ha
    haft ett jätte långt uppehåll.
    Kramar i massor / Jane

  4. Channal skriver:

    diskbråck… eller tryck mot svanskotan, det gör ont!
    När jag var gravid hade jag foglossning, jag kunde inte cykla då för det gjorde så ont! Kanske kan det vara det!
    Hoppas det snart går över!

    KRAM Anna

  5. Sahra skriver:

    Tror också det har med spinningen och ovanan att göra. Jag får ont där ibland. Kram/S

  6. skrakelmania skriver:

    *fniss* Kan inte vara bra att gå på spinning!!!!!!*L*

  7. Freja skriver:

    Jag tror på spinningen, när jag var ung hade jag en riktig tävlingscykel, en sån där man ligger framåtlutad med bockstyre. Efter första cykelturerna på våren var det alltid sådär, som om jag fått gigantiska blåmärken!

  8. Tootsie skriver:

    Aj aj aj……….hoppas att det börjar kännas bättre nu och nÃ¥gra goda rÃ¥d kan jag inte ge, men du har ju fÃ¥tt en del som säger att det beror pÃ¥ spinningen. GÃ¥r det inte över sÃ¥ gÃ¥ till läkaren……

    En fin onsdagskväll önskas!

    Kram

  9. Josefina skriver:

    Stackare.. det där med sittbenen känner jag igen. Tror inte att alla rumpor är gjorda för cykel 😉

    Jag har två diskbråck i ländryggen sedan 2002, och när jag nyser/hostar så stöter det en otrolig smärta genom länden.. men hoppas det bara är ömma sittben i ditt fall. Men var lite observant om det inte går över snart. Lycka till ! (Hitta en annan trevligare motionsform.)

  10. Jane skriver:

    Tittar in igen och hoppas att det känns bättre idag !
    Kramar / Jane

  11. pihlan skriver:

    Minns liknande efter första cykelturen på våren.Det är iiinte kul.. Tror inte det är vatten i knäna i alla fall. Det var väl liiite skönt!!hi-hi-hi..
    Förresten VARFÖR ska du springa hoppa eller nysa eller hosta!! Gå lugnt, som vi andra, vet´ja!!! hrfmmm…
    OK, Vackra blåsippor var det i alla fall. Ljuvliga!!! Jag dreglade när jag såg dom.!!
    Sen blir dom så jäkl…. många att man inte ser dom ..puh!!he-he…kramar från Pihlan

Kommentera

