Zumbastrul och blåst på Tradera

Idag ska jag avhandla två saker i detta inlägg.

Det första handlar om Zumba. Det är nog inte någon som missat att jag älskar zumba. Att gå på ett zumbapass känns inte som att gå och träna. Det känns som att gå och ha tokkul i en timme och liksom bli dösvettig på köpet. Me like a lot! Nu har zumban på mitt ställe dock varit inställt hela förra vecka och även denna pga sjukdom. Instruktören är alltså sjuk. Igår tog jag mig iväg ändå och körde lite gym, går ju inte att slappa bara för att instruktören är sjuk, jag är ju frisk! Fick då höra lite skvaller om att vår instruktör inte kommer att komma tillbaka. Hon har tydligen fått för sig att hon vill ha astronomiska summor för att vara instruktör. Zumba är ju så populärt! Till saken hör att han som äger gymmet inte tjänar den summan ens som hon begär eftersom de flesta som går har årskort och kan gå på hur många pass som helst. Han sa att om han skulle ge henne vad hon vill ha så skulle han gå back. (Vet dessutom att den här tjejen har ett eget företag tillsammans med sin man som går superbra så det är inte pengarna i sig).  Nu håller jag alla tummar och tår att de snart lyckas hitta fram en ny instruktör, vet att de jobbar allt de kan för att zumban ska komma igång igen.

Den andra saken handlar om Tradera. Det händer ibland att jag köper och även säljer lite prylar på Tradera. Har nog gjort drygt 30 affärer allt som allt och det har alltid funkat hur bra som helst. Inga problem med att få betalt, att betala, att få eller att skicka varan. Jag har 100% nöjda köpare/säljare på min sida. Nu har det ändå hänt, jag har blivit blåst! Köpte för ett tag sen ett par nya vita Converse till min dotter. Betalade in pengarna och fick ett mail från säljaren att han sett pengarna och att skorna skulle skickas. Jag har inte fått några skor!! Jag har mailat, smsat, ringt och nu även skickat brev till säljaren. Har inte fått något svar förrän igår när det ringde en person till mig som fått mitt brev. Denna personen som ringde har inte sålt någonting på Tradera. Det är alltså någon som snott hans identitet. Han hade råkat ut för detta förut. Nån som har köpt en massa grejor i hans namn. Han vill nu att vi båda ska göra en polisanmälan på detta. Jag ska ringa honom i eftermiddag för att se vad vi ska göra. Detta är såklart jätteangeläget för honom. För mig också såklart men för mig handlar det om 500,- och det kan jag väl leva med men jag blir så förbannad på att folk är så oärliga. Visst ”välkommen till verkligheten” jag vet, men jag vill ju tro gott om alla människor. Hatar att bli lurad så här…

Tralalalala, roliga ämnen va??

Nu dags att fakturera igen.

Ha en bra dag!  //  Kram

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Zumbastrul och blåst på Tradera

  1. fialia skriver:

    Håller tummen för att Zumban kommer i gång snart, förstår att du känner dig förbannad, men det finns ”skitstövlar” så e de bara,
    ha de Fia

  2. skrakelmania skriver:

    Vad trist….. både med zumban och tradera…

  3. Channal skriver:

    Fy för oärliga o giriga människor! Hoppas ni snart får en ny Zumbaledare! Det låter så kul, är sugen på att testa! Bra att ni polisanmäler bedrägeriet tillsammans!
    Ha en bra dag trallala! Kram Anna

  4. bullmamman skriver:

    De flesta är bra på Tradera, men det finns riktiga rötägg. Vi har också råkat ut för ett par. Det dummaste var när vi fick ett negativt omdöme av en köpare som påstod att Pokemonkorten sonen sålde var förfalskade. Hoppas att ni hittar en ny ledare snart. Kram /N

  5. Sahra skriver:

    Fan vilka fräcka människor det finns. Att sno någons identitet är jävligt lågt. Zumban är inget för mig. För mycket juck. Men för din skull, så att du får svettas rejält menar jag, får jag hoppas att den snart kommer igång igen. Kram/S

  6. Tootsie skriver:

    Tack för receptet i matbloggen!

    Å tack för kommentaren!

    Tråkigt när det blir så, men så klart att ni skall göra en anmälan!

    Hoppas att det blir en fin kväll!

    Kramkram

  7. pihlan skriver:

    Det var mycket på en gång!!! Jävl… typer om tjuvpacket!!
    Och instruktören. En del blir för kära i pengar, och förmodligen sej själva!!
    Jag är ju konstnär .. Har tagit ung. detsamma i alla år, (40..)och med delbetalning.. De NYA tar ca 20.000 för sk..t som man slänger ihop på en kaffkvart.. Märkligt.
    TyckerINTE det är smart eller humant heller för den delen.. kram Pihlan, som hoppas det löser sej.. kanske kan ni turas om ett tag och leda!?

Kommentera

