Fredag, vilken underbar dag!

Holla hej!

Nu är det fredag, igen! Enligt mig veckans bästa dag. Just den här fredagen har jag sett fram emot några veckor nu. Jag ska nämligen äntligen gå och få lite ordning på mitt hår. Lite nya slingor och lite allmän uppfräschning, det behövs kan jag säga.

Till middag blir det oxfilé med potatisgratäng, en god sallad och ett gott vin. Mannen ska bort imorgonkväll så vi tar ”lördagsmiddagen” idag istället.

Imorgon har dottern ett önskemål om en shoppingrunda till Skärholmen. Hon hade en massa saker som visst behövde inhandlas så kanske jag skjutsar henne dit. Sen blir det nog en lugn kväll (blir nog bara jag och dottern hemma) med mello och lite mys. Ska försöka ta mig iväg på ett träningspass på morgonen också.

Söndag är det sista dagen på sportlovet. Sonen har jobbat hela veckan så det blev inte så mycket till lov för honom. Har föreslagit att vi ska åka och bowla och äta ute på söndag och jag tror att det förslagen gick hem så antagligen blir det så.

Nu önskar jag alla en underbar fredag och en härlig helg!

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Fredag, vilken underbar dag!

  1. sammelsurium skriver:

    Låter som en toppenhelg! Tänk att få mysa bara du och H. Tänk D är stora grabben nu!
    Kram

  2. Tootsie skriver:

    Tack, jag skall göra ett försök när solen kommer!

    Sköt om sig!
    Kramar

  3. fialia skriver:

    Härlig avslutning på sonens vecka, med andra ord.
    ha de Fia

  4. Freja skriver:

    Fredag är fantastiskt och frissan är underbart! Finns inget som gör mig så pigg som ett besök hos frissan!

  5. skrakelmania skriver:

    Japp, fredag är också min favodag!!!!*L*

  6. sammelsurium skriver:

    E och ä har aldrig varit min starka grej, speciellt inte när man inte hör vad det skall vara. Det gick bra.
    KRAM

Kommentera

