Utmaningen nr 13, tema Ljus

Hoppas ni haft en bra helg för det har jag! Mest bara gjort sånt jag haft lust till faktiskt. Bla blev det powerwalk på vardera 1 timme med stavar både lördag och söndag. Attans vilken skillnad det är att gå med stavar. Gjorde det mycket förr men har väl inte gjort det nu på ett par år men nu fick jag ett ryck och letade fram dom. Tänkte att det kanske ger lite mer men sen också för att det är så himla halt på småvägarna där jag går. Kan säga att det känns i vader och rumpa så visst gjorde stavarna sitt till!

Har haft dejt med mina fina tjejer i vårt Flott&Gott gäng. Den här gången var vi ute och käkade och det blev asiatisk/mongolisk buffé. Gott och fräscht! Har nog berättat om detta förut men vi är 7 tjejer som ses 4 gånger per år och har gjort så sen 1993 eller 1994. Det var våra män som började med ”ölmöten” så det är våra män som är den gemensamma länken. Nu är flera par separerade men vi träffas alltså fortfarande. Vi turas om att träffas hemma hos varandra (förutom en gång per år då vi går ut) och lagar mat tillsammans. Det är så kul att ha kvar kontakten för det är nästan bara vid dessa tillfällen som vi ses. Vi har veckorna spikade så det är samma från år till år, då är det lätt att planera också. Kul, kul!

Tema ljus var det ju… Nu har jag sett att de flesta valt att fota ljuset ute. Det underbara härliga dagsljuset vi så väl behöver. Jag väljer istället att fota ljuset som vi tänder inomhus. Jag är nämligen en stor ljusälskare. Tänder ljus året om och gärna många. Detta är just nu mina favoritljusstakar. De är från Paradisverkstaden och jag älskar dom!

Här är lite gråmulet idag men helt ok. Dottern är med mig och jobbar lite idag eftersom det är sportlov. Alltid bra att tjäna några kronor!

Ha en fin måndag!  //  Kram

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Utmaningen nr 13, tema Ljus

  1. fialia skriver:

    Väntar på att få börja gå med mina stavar jag med. Vilken fart man får!!!!
    ha de Fia

  2. Tootsie skriver:

    JAg får nog hålla mig till kryckorna någon veck till…

    Fina stakar!
    Ha en go dag!
    KRam

  3. Jättefina. Gillar den varianten som ser ut som blockljus men är för värmeljus.

  4. Bara hoppfull skriver:

    Ljus i alla dess former är nog vinterns allra främsta fördel! Min sambo blir galen för jag köper värmeljus typ jämt och har väl en 3-4 oöppnade påsar med 50 i varje. Jag tror nämligen alltid att de är slut…

  5. j skriver:

    Vad kul att jobba med dotter!
    Flott och gott gäng ska ju jag skaffa mig kan jag tala om.
    Underbar ide.
    Kramar / Jane

  6. fialia skriver:

    Denna semestern ska jag roa mig med att åka runt o ”våldgästa” några väninnor, har ingen sommarsemester, brukar inte ha det.
    ha de Fia

  7. sammelsurium skriver:

    Nej räkningar är aldrig kul.
    Hoppas du har en bra dag! Säkerligen då du har H med dig…
    Kram

  8. bullmamman skriver:

    Jaha, tack för de´ p3 – Nu vill jag ju ha nya ljuslyktor också 😉 Inte för att det skulle bli särskilt poppis hos herr B. Av nån anledning påstår han att jag redan har för många. Böh! Ja, visst är det skillnad med stavar. Jag minns för hundra år sedan när jag försökte få idén att slå på jobbet. Hehe. Gruppromenad med sju damer med Down´s syndrom och alla stavar spretande var nog en syn för gudarna. Kram /N

  9. Channal skriver:

    Skön helg! Stavar har jag aldrig testa, känner mig inte så gammal! Tyskarna kallar det för Schweden promenaden! Haha ska kanske ge det en chans!
    Mysigt med gamla tjejgäng som träffas. O du, jag har exakt samma ljusstakar o jag älskar dem jag med! Galen i ljus som du året om!
    KRAM Anna

  10. Freja skriver:

    Hmmm, fick stavar i julklapp av jobbet för något år sedan, undrar var jag har dem….
    Så härligt att ha ett sån tjejgäng!

Kommentera

