En samvetsfråga?

I onsdagsmorse råkade jag tippa ett litet öppnat gräddpaket i kylskåpet. Varför sparar man en liten gräddskvätt i ett öppnat paket, det kommer ju ändå att slängas till slut. Nu löste det sig ändå för grädden rann naturligtvis ut och ner över allt i hela kylskåpet. Vi har gallerhyllor i kylen så det rann faktiskt ner genom hela kylen. Orkade och hann inte ta itu med det just då men såfort jag kom hem efter jobbet så var jag såklart tvungen att ta hand om eländet när jag var så klantig. Började alltså att städa kylskåpet. Ut med all mat, alla hyllor, diska, torka och kasta. Jo, för visst har väl ni också en massa burkar med diverse innehåll som ni köpt till nåt recept och sen inte använt mer men som nu blivit gammalt?? Resultatet blev ett rent och lite mer tomt kylskåp.

Nu till min samvetsfråga. Hur ofta gör ni rent kylen? Jag har en kollega som gör det varje vecka. Plockar ut allt inklusive alla hyllor och diskar. Nu tycker jag det är lite väl överdrivet men jag gör det kanske 2-3 gånger per år och det är kanske lite i minsta laget, eller…?

Här är halva min kyl, finns en underdel också .

Här är bara ett par minusgrader i dag men istället är det grått… ingen sol på himlen.

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till En samvetsfråga?

  1. fialia skriver:

    jaha det gör jag nog vid behov, säkert för sällan.
    ha de Fia

  2. skrakelmania skriver:

    åhh nej…. måste du påminna mig…. jag har också något klet i min kyl jag måste städa bort…. men jag har inte tid, just nu!!!*L*

  3. Sahra skriver:

    Kanske tre gånger per år men borde säkert göra det oftare. En gång i kvartalet eller något. En gång i veckan låter otroligt överdrivet. Kram/S

  4. Tootsie skriver:

    Sen jag så städtanerna på tv:n har det blivit oftare, men absolut inte en gång i vecka……….varannan månad skulle jag tro!

    Kram

  5. paulina skriver:

    Hrrrm. Ja jag var TVUNGEN att göra ren den häromdagen för det var nåt oidentifierbart som luktade. Men annars…. pfffff.

  6. Freja skriver:

    Blir nog inte förrän jag skäms över att öppna den… Ingen regelbundenhet utan när det blivit för mycket spill eller för trångt med alla dessa burkar med hälften kvar i…. Men oftast är det mannen som får ta städningen…

  7. Channal skriver:

    Hahaha vilken tokig bild du lagt ut på dig, kul!

    Jaha du, jag är ingen städare… gör rent när det måstes typ till jul o påsk! Fast jag småstädar en gång i månaden, torkar lite på hyllor o kastar matrester! Ett tips, köp grädde med skruvkork! =) KRAM Anna

  8. lena70 skriver:

    ja..haha..varför sparar man alltid en skvätt av allt, som sedan glöms bort, och sen inte ens går att ge till katten??.Röjer i kylskåpet, nån gång i veckan, allt gammalt, eller sånt som ingen vill äta upp, får hönsen! Men diskar av hyllor och sånt, gör jag heller inte särskilt ofta..

Kommentera

