Bildutmaningen nr 7, en bild jag aldrig lagt upp

Jaha, och här snöar det igen. Har snöat hela dagen idag men det blir mest som ”fluff” lätt, lätt.

Fortfarande förkyld som bara den. Börjar bli så trött på det nu. Har nu suttit i en vecka och visst det kanske kan tyckas att det inte är så farligt men jag tycker det är lång tid jag. Brukar ju (peppar, peppar) sällan vara sjuk och förkyld så jag tycker det är asjobbigt att inte känna mig frisk. Snorar och hostar och skallen bankar och inte kan jag träna heller, jag som precis kommit igång.

Men, annars är allt bra. Tog det ganska lugnt i helgen eftersom jag inte var på topp. I fredagskväll blev jag alldeles ensam hemma. Mannen var ute på galej, sonen försvann till flickvännen och dottern var ute med kompisar. Själv satt jag i soffan och glodde på Let´s Dance. Var nog ändå inte så trevligt sällskap för i fredags hade jag inte någon röst heller, eller kanske var jag just då trevligt sällskap eftersom jag mest höll tyst 🙂

Hade lovat dottern att åka en sväng till Skärholmen. Det sög i hennes shoppingtarm. Vi åkte i söndags. Hem kom vi med glad och nöjd dotter. Hon shoppade inte så mycket men några saker som hon bestämt innan hittade hon. Dessutom fick hon ett par snygga vårskor med litet skaft och kilklack i allahjärtansdagspresent. Små, små 36:or så det finns inte en chans att mamma kan låna heller…

Ska väl jobba lite till innan jag går hem men jag ska väl lägga upp den här bilden också. En bild som jag inte lagt upp innan. Den föreställer mig och maken på julafton 2006. Vi fick Adidasmunkjackor båda två! Här var jag dessutom mörk…

Ha en bra kväll!  //  Kram

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Bildutmaningen nr 7, en bild jag aldrig lagt upp

  1. Anna skriver:

    Kul blogg du har. Får mig många skratt! Håller också på med fotoutmaningen på min blogg.

    Kram/Anna

  2. Jane skriver:

    Vad fina ni var !
    Skärholmen är inte ett så dumt shopping centrum.
    Jag och mina döttrar brukar åka dit några gånger om året.
    Kramar / Jane

  3. Sahra skriver:

    Så där ja. Nu är Sahra nöjd. Ni är så fina. Krya på dig nu

  4. pihlan skriver:

    Mycket liknande intressen!! Gosigt par!! Lång,snygg o trygg.
    Min är lite längre på tvären men mycket gosig också..hi.hi.hi
    kram från Pysselgalna Pihlan

  5. paulina skriver:

    Shoppingtarm, ha ha. Vad fina ni är och tack tack igen =D

  6. suzzi skriver:

    vilken fin bild 🙂
    Ha en fin dag 🙂

  7. fialia skriver:

    Bra bild. ha en bra onsdag
    Fia

  8. Tootsie skriver:

    Härlig bild på er tillsammans, ser nästan nykära ut!

    Vilket jack fynd och dessutom jättesnygg!

    HA en fin fin eftermiddag!

    Kramar
    Helen

Kommentera

