Hur nyttigt eller onyttigt…

…är det med riskakor egentligen? Är det ett bra alternativ om man är lite småsugen eller är det helt kass?

Har ju fått uppfattningen om att det är rätt ok, att det inte innehåller så mycket kalorier men jag har ingen aning egentligen…

Kram på er!

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Hur nyttigt eller onyttigt…

  1. sammelsurium skriver:

    Hoppas du får bra svar för et har jag också undrat länge.

  2. Lotta Norberg skriver:

    Frågan är ju då först hur man definierar ordet nyttigt?
    Jag vet inte men full men livsnödvändiga vitaminer och mineraler tror jag inte att det är =)
    Menar du om man blir tjock av den så kolla bara kolhydraterna?
    Tror de med ostsmak inte är så bra att äta om man tänker på vikten.

  3. sahra skriver:

    Låt bli. Bättre med en näve nötter. Riskakor = ris. VITT RIS: Oh no. En grovknäcke är nog bättre. Skicka iväg en fråga till Annika Siöö eller vad hon heter. Kram/S

  4. Channal skriver:

    riskakor är som frigolit… o du har smakat med kanelbullesmak såg jag på fb! Låter inget vidare… klickar på ogilla =) Men en riskaka är bättre än en semla fast onyttigare än frukt… apelsin, äpple eller en stor saftig morot är mkt godare! KRAM Anna

  5. Freja skriver:

    Har ingen aning, men min man började äta riskakor för han trodde det skulle vara bättre än godis och chips. Kanske de är, men inte de mängder han satte i sig i alla fall, så han gick upp i vikt i stället…..

  6. Bara hoppfull skriver:

    Inte så mycket kalorier men i princip ENBART kolhydrater! Så det beror på vilken lära du bekänner dig till just för dagen.
    Är du Viktväktare = helt okej.
    Är du GI-frälst = inte ett dugg okej. Då är det bättre med nötter som betyder en jävla massa kalorier men nästan inga kolisar.

    Hmmmm, ja lätt är det inte att vara ”nyttig”.

Kommentera

