Dagens "heja mig"

Var ner på stan en sväng nu för att köpa mig nån lunch. Brukar för det mesta ha matlåda och dessutom åka tåg och då jag jobbar en bit från stan så är det bara när jag har bilen som jag åker dit. Idag har jag bil så då blev det en liten sväng. Det händer att jag köper sallad på ett café där de har en massa godsaker. Idag bestämde jag mig för en sallad och medans jag väntade tittade jag på gårdagens bröd som säljs ut lite billigare och som är förpackat i påsar. Hittade en liten påse med två stora härliga chokladmuffins med nån glasyr på. Tog den påsen och tänkte köpa den men sen kom jag på mig själv att nehej, det ska jag inte alls det och så la jag tillbaka påsen. Det var dagens ”heja mig”. Det blev i alla fall en kycklingsallad till lunch!

Just det, köpte mig en primer också. Tack för tipsen förresten! Gick till Åhléns och frågade och expediten gick direkt och tog fram en primer från Lumene. Hon sa hon hade testat alla primers men det var denna hon använde varje dag. Känns som en bra primer att börja med då den dessutom inte kostade mer än 119,- Kändes helt ok. Köpte också Max factors Masterpiece max kladdögonskugga (som Asta tipsade om). Återkommer när jag testat. Brukar inte så ofta ha ögonskugga och aldrig sån kladdig sort så det ska bli kul att testa. Imorgon ska jag agera testperson för två nya produkter!

Ikväll blir det zumba sculp and tone (med hantlar) och jag som har träningsvärk i axlarna sen i tisdags…

Ha det gott!  //  Kram

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Dagens "heja mig"

  1. Tootsie skriver:

    Då får vi läsa om det var bra eller ej då…….
    Kyckling blir det här också, rätt tre från Linas!

    Ha en go eftermiddag o lycka till ikväll

    Kram

Kommentera

