På begäran av mamma Bull

Jag vet att jag är dålig på att uppdatera men nu fick jag en så gullig uppmaning av vår Bullmamma om uppdatering så då kommer här ett litet inlägg.

Apropå Bullmamman så gjorde jag en ”Bullmamma” igår, alltså jag shoppade billigt, billigt på halva reapriset. Hittade lite linnen och toppar och strumpor till mig och dotter på JC, bra basplagg. Allt skulle på normalpris kostat 912,- och jag betalade 228,- Bra jobbat va?!

Jodå, tror nog jag vet vad vi ska äta också (på lördag när vi ska fira mamma som fyller 70). Kommer inte bli någon förrätt utan ett par olika tilltugg till drinken satsar jag nog på istället. Till varmrätt blir det pepparstekt oxfilé med klyftpotatis och mangosalsa och till efterrätt blir det päronpaj men vispgrädde och vaniljglass. Så, tror jag nog det blir…

En annan sak som hänt sen sist är att dottern fått tid för att operera sitt öra. Hon har en trumhinna som är dålig. Sist beskrev doktorn den som en slemhinna mer än som en trumhinna. Nu ska hon i alla fall få en ny och det redan på onsdag nästa vecka. Känns lite nervöst. Visst det är en rutinop och en dagop men det är alltid lite läskigt med narkos tycker jag. Dottern däremot är nog inte ett dugg nervös, den blivande kirurgen, hon skulle väl helst vilja se på om det var möjligt. Ska bli skönt när det är överstökat.

Ta hand om er!  //  Kram

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till På begäran av mamma Bull

  1. Tootsie skriver:

    Det var på tiden……….

    Bra mat val, blir säkert jättegott!

    Narkosen ska inte vara några problem, man söver ganska gött!

    Kram

  2. Jane skriver:

    Dom söver så lätt nuförtiden. Det kommer att gå jätte bra.
    kramar / Jane

  3. bullmamman skriver:

    Vilka reafynd. Jag blir alldeles varm 🙂 Smart med tilltugg istället för förrätt. Det känns ju roligt. Och maten låter förstås fantastiskt god. Min mellankille har opererat öronen flera gånger. Och precis som Jane säger så söver de verkligen lätt. Det kommer säkert att gå hur bra som helst. Kram /N

  4. fialia skriver:

    Kram till dig med.
    ha de Fia

Kommentera

