Tiden går hörrni!

Oops, nu är det en hel vecka sen jag skrev ett inlägg här. Fattar inte att dagarna bara gÃ¥r och gÃ¥r, och fort dessutom… DÃ¥ var det smällkallt, idag är det ”bara” sex grader kallt.

Sitter på jobbet (som vanligt). Var ledig 23, 24, 25 och 26 dec. Nu har jag jobbat i dagarna tre (snart) och sen är jag åter ledig i fyra dagar. Lagomveckor när man jobbar tre dagar och är ledig fyra. Tänk om det alltid vore så!

Julen tillbringade vi hos mina föräldrar i Hälsingland. Vi åkte på julaftonsmorgon och då var det lugnt i trafiken. Vi kom fram till ett iskallt Arbrå. Det var dryga 20 grader kallt men blåsigt så det kändes som det dubbla. Fikade, kollade Kalle, åt mat, delade ut lite julklappar, gick en promenad, fikade lite igen, kollade tv. Ja, det var typ så vår julafton såg ut. Lugn och skön. Juldagen var ungefär densamma fast utan Kalle, julmat och paket då. Det blev två promenader. Måste ju göra nåt! Fixar inte riktigt att leva pensionärsliv för länge, blir trött och lite uttråkad. Skönt ett par dagar men sen räcker det. Får ju inte göra nåt heller. Mamma har oftast förberett det mesta och det som inte redan är fixat gör hon, punkt! Visst duka av och lite så får jag väl göra men det är ju gjort på ett kick. Mamma och pappa var i alla fall mycket glada att få sällskap och bara det gör att det är värt att resa dit! När vi sen skulle hem på annandagen så snöade det nåt så grönjävligt. Det vräkte ner och blåste samtidigt. Trodde aldrig vi skulle komma hem. Tog oss till Bollnäs och stannade på en fika hos min kusin. Efter ett par timmar där var det dags att försöka ta oss hem. Första fem milen var inte roliga. Det var vitt, vitt, vitt, såg inte bilarna framför och såg knappt var vägen gick. När vi sen kom ut på E4an så var det mycket bättre. Då hade snön dragit förbi och det var lugn trafik. Vi kom hem, det tog lite längre tid än det brukar men vad gör det? Nog stämmer det att borta är bra men hemma bäst!

Nu är det snart nyÃ¥r. Vi ska faktiskt bara vara hemma. Mannen har jour sÃ¥ han vet ju inte om han mÃ¥ste jobba eller hur det blir. Vi är bjudna bÃ¥de pÃ¥ stor nyÃ¥rsfest hos min svÃ¥ger och svägerska och dels pÃ¥ middag hos svärföräldrarna men eftersom vi inte vet hur det blir för mannen sÃ¥ har vi bestämt oss för att vara hemma. Sonen ska iväg pÃ¥ fest men dottern skulle vara hemma. ”Om pappa mÃ¥ste jobba blir ju du ensam annars” säger min gullunge. Jag har sagt att hon fÃ¥r träffa kompisar om hon vill men hon valde att stanna hemma och mysa med mig, eller oss. Vi ska äta gott och slappa. För mig är inte nyÃ¥r sÃ¥ viktigt. Inte viktigt i det avseendet att jag absolut mÃ¥ste vara pÃ¥ fest. Tycker det är ganska skönt att bara vara hemma jag…

Glömmer alltid kameran hemma nuförtiden så det blir lite skralt med bilder. Ska försöka skäpa mig.

I morgon är jag ledig, tralalalala!!

Ta hand om er! Kram

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Tiden går hörrni!

  1. Tootsie skriver:

    Tevligt att se dig igen och att ni haft en bra jul!

    -8 här i Skånen med en strålande sol, så det blir nog en fin dag!
    Detsamm önskas dig, även om du är på jobbet
    Kram Helen

  2. Bara hoppfull skriver:

    Låter som en intressant bilfärd hem hörru…. Hoppas du får en fin nyårsafton, med eller utan karl. Vi ska ha ett par goda vänner på middag, hur lugnt som helst.

    Gott nytt år om vi inte hörs!

  3. paulina skriver:

    Pensionärsliv, ha ha, nä jag känner igen det. Vi var ju hos Plutos föräldrar i jul och herregud… seeeegt.
    Nej fy hunda hur vägarna var i snöblåsten. Tur ni kom hem med livet i behåll. Uff.
    Har jag tackat dig för julkortet förresten? Tack i så fall, det var jättefint. Jag kommer inte ihåg å’nting.

  4. Härligt med lugn jul och visst blir man uttråkad av allt för mycket stillasittande. Tur att det alltid går att ta en promenad. A pro på nyårsafton, har jag och Maken nästan alltid firat den hemma, men i år slår vi på stort och går på fest :)! Jag tycker nyår är lite kul, det känns alltid som en liten nystart. Och sen vet man aldrig vad som ska hända under det nya året..barnsligt kanske, men lite spännande också. Kram Cis Ps. Gott nytt år önskar jag dig

Kommentera

