Lista snott av Tootsie (som jag tror hon snott nån annanstans)

Såg att det var flera som frågade om lov om att sno (förlåt kopiera) den här listan men så finkänslig är inte jag för jag snodde den rätt upp och ner!
 
Min bästa vän är………. min älskade man som jag på nyårsafton varit tillsammans med i 23 härliga år!

När jag borstar tänderna……….2-3 ggr om dagen försöker jag komma ihåg att göra tåhävningar för det har jag en kompis som säger att man ska passa på att göra när man liksom ändå har tid och möjlighet, typ vid tandborstning.
När jag lagar mat……….gör jag det för det mesta med glädje och kärlek

Jag är rädd för……….att nånting ska hända mina närmaste

Den värsta känslan är….…..när jag gjort nåt dumt, nåt jag inte borde eller när jag tror nån är arg på mig

Den bästa känslan är………Lyckokänslan

Jag är bäst på……….att hinna mycket på kort tid om jag måste

Jag är sämst på………att hålla min karaktär om jag bestämt mig för att tex ta tag i min vikt

Jag lyssnar på……….rix-fm på radion på jobbet

Jag pratar……….för högt och för mycket (enligt vissa)

Jag tycker om………allt som gör livet gôtt å leva

Kärlek är………… det bästa som finns

I somras………….tillbringade jag mycket tid med min kära familj, tex på Österlen i Skåne

Sist jag grät var……….. nog till nån film jag såg (kommer dock inte ihåg vilken) är en typisk filmgråtare…

När jag vill tänka…………..tycker det är ganska skönt att slippa tänka jag
När jag bakar………..anväder jag bara riktigt smör och ekologiska ägg

Just nu tänker jag på………………vad jag ska handla när jag åker hem från jobbet (mat alltså)

Idag har jag………… köpt 4 fina Italavinglas

Ikväll har jag …………det har inte blivit kväll än…

Imorgon ………….är jag ledig!!

 
Min mobiltelefon…………..är en rosa Sony Ericsson med Hello Kitty tema 
När jag vaknar på morgonen………ser jag fram emot en ny dag
 
Om jag var ett djur skulle jag vara………nåt gulligt som fick mycket kärlek och omvårdnad
 
Det var en kul lista!
 
Ha en skön em/kväll!
Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Lista snott av Tootsie (som jag tror hon snott nån annanstans)

  1. Channal skriver:

    Hejsan Pia!

    Haha, kul lista! Såg du att ditt vackra julkort finns på bild på min blogg =) Vi gör varandra glada!

    Min man har också jour Nyårshelgen, så vi blir hemma som ni. Det kan vara skönt och mysigt det också!

    Kan du göra inlägg hos Sahra? Det funkar inte för mig!

    KRAM och Gott Nytt År! Anna

  2. pastasson skriver:

    Kul lista ja. Jag snodde den jag med. Kram A

  3. Sahra skriver:

    Såg Annas kommentar här nere. Jag har undrat just varför INGEN kommenterar. Troligen är det den ny nyårslooken på sidan. Den ska bara vara med till på söndag typ. Ni får ge er till tåls. Kramar/S

  4. Channal skriver:

    Hej igen Pia!

    Ditt fina kort kan du se under inlägget ”Dan före dopparedan” i det andra collages. Det står bredvid det fjärde ljuset.

    Kram Anna

  5. Channal skriver:

    GOTT NYTT ÅR! KRAM Anna

  6. Bara hoppfull skriver:

    Det är alltid lika kul med listor 🙂 Hoppas du hade en fin nyårsafton och att du fick ha mannen hemma!

Kommentera

