Minibloggträff

Igårkväll var jag då i huvudstaden och träffade bästaste Veronica och Sahra. Vi var på Grill och åt fantastiskt god mat. Jag var lite wild och crazy och valde lamm (äter typ aldrig det) och det var så gott!

Skriver som Sahra, det är verkligen extremt väder när vi träffas. När vi sågs i somras så var det så varmt att vi flämtade på bussen och drack litervis med vatten när vi väl kom fram till restaurangen där vi bad om ett bord i skuggan. Igår var det istället så kallt att tänderna skallrade innan vi kom in i värmen på Grill. Nu har vi bestämt att nästa gång vi ses så ska det vara svenskt ”lagomväder”, vad nu det är??

Vi hade i alla fall en supermysig kväll tillsammans och det känns som vi skulle kunna sitta i timmar och prata. Pratet tar liksom aldrig slut.

Här kommer några bilder från kvällen. Ber om ursäkt för dålig bildkvalitet.

Min häftiga tallrik med lamm och tillbehör. Mums!

Två snygga brudar i vinterkylan

Häftigt med kristallkronor i himlen!

Så, det var lite om vår kväll. Nu längtar i alla fall jag till nästa gång…

Puss och kram!

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Minibloggträff

  1. Tootsie skriver:

    Alltid lika roligt att få lite ”bloggträffs” rapporter!
    Ha en go dag!
    Kram
    Helen

  2. Sahra skriver:

    Fy för dig att lägga upp en bild där jag ser ut som ett miffo. Ni är supersnygga, men du kunde väl ha redigerat bort det där åbäket där till vänster. Idag minus 14 och blå himmel. Kallt kallt. Nu jäser degen. Önska mig lycka till så att jag slipper åka och handla färdiga svindyra smaklösa lussebullar i affären. Kram/S

  3. pastasson skriver:

    Vilka fina tjejer. Åhhh vad jag skulle velat vara med. Fast lammet skulle jag skippat, det tycker inte jag om. Kram

  4. Nina/habibty skriver:

    Så himla mysigt det ser ut! Det är roligt att träffa bloggvänner och jag tycker att det är så lätt att prata eftersom man redan vet en del om varandra.
    Kram Nina

  5. Åh vad roligt! Det är bland det bästa som finns, att träffa sina väninnor och prata och prata i all oändlighet.
    Tack för din fina kommentar! Kram Cis

  6. Bara hoppfull skriver:

    Men vafan – inte är jag sådär fet?!? Väl..? Nä, utebilden bättre än innebilden 🙂

    Burr burr, nu ska jag snart ut i kylan igen…

  7. Channal skriver:

    Jättefina är ni tillsammans, känner värmen! Grill är så mysigt o god mat! Kramar Anna

Kommentera

