Always look at the bright side of life…

Skrev ett inlägg på Facebook igår och fick rubriken här som kommentar av min bror. Det har hitills gjort min dag idag. Känner mig på mycket gott humör och går och nynnar på denna lilla melodislinga hela tiden. Tänk att nåt så litet och enkelt kan göra så mycket. Gillas!

Annars har jag inte så mycket att tillföra känner jag. Allt rullar på i vanlig ordning. Just det, kan ju berätta om min blä-middag igår. Hade fått önskemål om raggmunk till middag. Det gillar alla hemma hos mig och jag gör det med jämna mellanrum. Har sett att det finns hinkar med färdig raggmunksmet på affären och även hört att det ska bli goda raggisar. Nu satte latmasken in och jag köpte en sån där hink. Stekte raggisarna men kände redan då att de inte var bra. Svårstekta, svårt att få de att hålla ihop och sen såg de inte heller så goda ut. Inte som mina som jag gör i vanliga fall. Fick det bekräftat när jag var klar och det var dags att äta, bekräftat att de inte var goda alltså. De smakade salt och lökpulver. Blä, blä och blä! Nej, nästa gång ska inte latmasken ta över för då gör jag min egen smet och får goda raggmunkar! Det enda positiva var väl att jag inte åt så mycket som jag annars gör när det är raggmunk och fläsk och lingonsylt…

Nu snöar det här igen. Stora vita flingor som sakta singlar ner, lite julkänsla faktiskt!

Nu fortsätter jag den här dan som jag börjat, always look at the brigth side of life…

Kramar!

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Always look at the bright side of life…

  1. sammelsurium skriver:

    Ibland är han inte så dum vår bror. Såg du hans statusuppdatering ”singel” ?!!!!
    Kram

  2. Åh, tack för din omtanke. Och för att du tycker om mina inlägg. Jag blev så glad för att du skrev att dte är som poesi :)! Raggmunkar ska vara äkta och hemmagjorda, annars är det fusk 😛 Kram kram

  3. Sahra skriver:

    Haha. Ibland är sk snabbmat bra, men för det mesta är det ju alltid bäst att göra själv från scratch. Kram/S

Kommentera

