Buxbom = kattpiss?

Tack för förslag på förrätter. Tror jag har bestämt mig och det blir nåt liknande det Anna (Chanal) tipsade om. Det blir parmainlindad mozarella som man sätter i ugnen och serverar på sockerärtor. Det vet jag är gott så det blir nog bra.

Veronica, tyvärr så gillar jag inte getost alls…

Gjorde en (ska ha två) hjärtformad krans av buxbom igår. Hade samma kransar förra året fast då plockade jag lingonris ute och klädde hjärtana med. Nu hann det ju komma nåt vitt skit som gjorde att jag inte hann plocka lingonriset så då köpte jag buxbomskvistar istället. Hängde upp den som jag gjorde klar igårkväll och imorse när jag kom upp så tycker jag det luktar typ kattpiss i vardagsrummet och det kommer från buxbommen. Vad gör jag? Kan man spraya med nåt? Lack? Liksom för att kapsla in lukten. Jag vill ju ha mina gröna fina hjärtan!

Ikväll ska jag på öppet hus på en gymnasieskola som dottern ev är intresserad av. Det är dags för gymnasieval snart. Nu vet hon precis vilket program hon ska söka in på men inte riktigt på vilken skola så det ska vi kolla upp nu. På måndag är det dags för den andra skolan som hon funderar på.

Kallt som tusan idag också…

Kram

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Buxbom = kattpiss?

  1. Sahra skriver:

    Jag har precis stått ute och virat ljusslingor runt gran och staket och lite hör och där. Jag är helt jävla stelfrusen. Burr. Körde precis pappa till Thailands-flyget. Inte helt fel. Buxbom luktar kattpiss. Visste du inte det? Haha. Jag tror inte att det är så mycket att göra åt. Tyvärr. Jag brukar beställa lingonris i god tid i blomsteraffären. Vi har inte så mycket lingonris här där jag bor. På ön däremot. Men inte här. Jag binder också egna kransar. Tittade på en stor igår inne i stan. 450 kronor!!! Det jag gör helt gratis. Förutom stommen då som jag köpte för 10 år sedan och lite grön blomsterståltråd. Snacka om att ta betalt. Kram/S

  2. sammelsurium skriver:

    Jaa du, jag vet inte, hårspray kanske? Inte kul när man slitit med något och så lutar det… Kram

  3. Bara hoppfull skriver:

    Shit vad ni är husliga! Jag lindade en fejkgranrisruska kring balkongräcket och lyckades släcka ner sista meterns lampor på något sätt. Så det är lika bra att jag håller på med döda ting, annars vet jag inte hur de skulle gå…

    Ha en underbar helg. Kortet/kalendern är så fint att jag knappt vill öppna de små luckorna för att förstöra det..! Jag blev så glad 🙂

  4. Nina/habibty skriver:

    Härligt med go mat och mys! Det är mycket att välja på när man ska välja gymnasium. Jag jobbar ju på en gy skola och det är så roligt att träffa alla nyfikna nior som kommer och besöker oss.
    Ha en fin kväll!
    Kram Nina

  5. Channal skriver:

    Hej Pia! Hoppas middagen blev lyckad… du var nöjd efter disken i alla fall såg jag på fb! =)

    Vet du, jag kan inte heller med getost! Det kommer en frän unken smak som jag inte gillar. Alla pratar om chevre hit o dit… nej tack! Och du har rätt, Buxbom luktar kattpiss!

    Receptet på wienernougaten har du här: http://www.recept.nu/1.280573/monika_ahlberg/kakor_tartor/agg_mejeri/monika_ahlbergs_underbara_wienernougat

    Lycka Till och ha en fin vecka. KRAM Anna

Kommentera

